Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 16 maj 2023

Av Pink Ozzy - 16 maj 2023 11:57

Jag tycker att tågpersonsl som nu har fått sitt nya avtal. Att facket tycks ligga under samma täcke som arbetsgivarna är för jävligt. Ni hsr ju knappt gått igenom ett enda av era krav. Facket ni har är ju värdelös.
STREJKA !

Av Pink Ozzy - 16 maj 2023 10:14

Det finns fortfarande 36.000 sommarjobb kvar att söka. Innebär att Arbetsförmedlingen kan sätta hårt mot hårt. Vill man som arbetslös inte jobba på sommaren så är det bara att dra in A-kassebidraget under 3-4 månader. Är man arbetslös så är det ens skyldighet att ta sådana jobb. Sköter man sig finns det ju t o m chans till fast tjänst. Så vakna upp alls arbetslösa och ta chansen !

Av Pink Ozzy - 16 maj 2023 10:06

Jag vet inte, jag kan ha fel men sa inte Ebba "kärnkraftverket" Busch att hon inte vill ha fler vindkraftverk? Hur som helst har de nu gett tillstånd till 100 vindkraftverk vilket gläder mig. Tänk att Ebba kan ändra sig. Det trodde jag aldrig.

Av Pink Ozzy - 16 maj 2023 10:04

Äntligen kommer det lite regn, med betoning på lite. Men håller det på så här ett dygn är jag och mina vänner nöjda. Det ska ju tydligen bli en regnig vecka.
Men det vore ju tacksamt om det slutade på torsdag så jag kan plantera klart.
Torsdag ja. Det beror helt enkelt på att ryggen är helt paj idag så den ska få vilja. Men sen så.
Ha en bra dag.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards