Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 maj 2023

Av Pink Ozzy - 9 maj 2023 16:24

Har varit på tomten i flera dagar. Tidigare år har jag hört fåglar och sett mängder av insekter.
Nu har jag inte sett en enda fågel. Blånesarna som i vanlig ordning intog sin holk gar visserligen byggt men tycks vara borta. Igår såg jag en humla och idag en citronfjärill. Nåja, gråsuggor finns ju under varje sten, men var är alla djur? Är det miljöpåverkan det också? Börjar tro det.

Av Pink Ozzy - 9 maj 2023 12:44

Hade helt glömt bort att köpa sätter i år, så det var bara att sätta sig i bilen och åka 1,5 mil enkel resa. Så räknar man på låga 40 kr milen blir det 80:- , till det kommer 80 kr för löken och 120 kr för lite mat till oss på nästa bageriet. Så de lökar jag sätter kostar i år 280 kr. Hade säkert lönat sig att köpa färdiga ute. Det går dock inte upp mot egna obesprutade ekologiska lökar.
Nej, nu ska jag ut och trycka ner dom. Ha en bra dag.

Av Pink Ozzy - 9 maj 2023 10:33

Äntligen en tjej som vinner Superstars. Och som hon gjorde det vår Frida Hansdotter. Helt magnifikt stod hon pall för herrarna. Kenneth Andersson, Michael Tornéus m fl killar och tjejer.
Då ser man hur genomtränat hon fortfarande är. Dessutom tycks hon ha ett fantastiskt pannben.
GRATTIS FRIDA !

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards