Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 10 maj 2023

Av Pink Ozzy - 10 maj 2023 19:45

Såg 3 delar av en amerikansk serie där man byggde om delar av ett fängelse efter svenskt och norskt sätt. Så mycket svenskt var det inte vad jag vet, men norskt.
Alla fångar fick varsin cell med TV och en liten kyl/frys. Man målade om, ställde dit nya möbler. De fick ett gemensamt kök och maten äts med de anställda. Ja, det blev en mycket stor skillnad. OK, jag såg ingen som tillhörde något gäng/liga, men de flesta hade straff på ca 20 år och uppåt.
Det går inte att beskriva deras tacksamhet och den vilja att verkligen lyckas med projektet. Jag hoppas att de gör det. De sitter visserligen där för ett brott, men de blir inte bättre om de inte får chansen att lära sig att vara i en större grupp.
Och även om en del aldrig kan komma ifråga att få komma till en sådan avdelning så blir det ju mycket värd om ett större antal ges en vettig chans.
Titta gärna på serien i 3 delar på SVT Play.

Av Pink Ozzy - 10 maj 2023 10:48

Varför håller Sverige på att stoppa importen från Ryssland? Flera av EUs länder bryr sig inte om att EU säger att länderna ska strypa importen från Ryssland. Totalt sätt så är det ungefär lika många länder som ökar som de som minskar sin import från Ryssland. Totalt rör det sig om -5% vilket ju är löjligt lite och som du förstår gör varken till eller från.
Så länge vi har svartfötter ( d v s länder som inte följer EU) inom organisationen så är det helt värdelöst med direktiven. Ett direktiv måste följas av en kraftig åtgärd om man bryter mot direktivet i form av penningböter eller indragna bidrag. Endast det får EUs medlemmar att följa EUs beslut.

Av Pink Ozzy - 10 maj 2023 10:01

Aschberg har sina 200 sekunder. Ett program (nåja) som du inte går missa. Denna gång har han tagit reda på arbetsförhållanden är på underklädesföretaget Intimissimi. De är tydligen mycket dåliga enligt de anställda.
Bianca Ingrosso marknadsför kläderna och får för detta troligen en ansenlig summa pengar. Hon skriver till Aschberg att "arbetsförhållanden är goda" något som jag tror inte att hon tittat på själv utan fått till sig av företaget. Men vad gör det henne? Hon sätter på sig några trosor och behåar och filmas nån dag och så får hon väl en väska med pengar. Och även om hon inte vet sanningen kan ju ni andra tjejer bojkotta företaget. Eller är det så att ni inte bryr er om hur era medsystrar mår? Slavar är förbjudna men dessa stackars tjejer i de svenska butikerna utnyttjas som rena slavar.
SÄTT STOPP FÖR INTIMISSIMI !!!

Av Pink Ozzy - 10 maj 2023 09:41

Loreen gick tydligen till final. Mitt intresse för spektaklet minskar allt mer. Gårdagen föredrog vi 2 fotbollsmatcher istället. Även om Bajen-Häcken var en bedrövlig historia och nu är goda råd dyra. City mot Real var väl något bättre, men väldigt ojämn.
Så nu är det visst en s k semifinal i ESC kvar innan en seg ginal går av stapeln på lördag då jag kanske kommer att titta. Men denna uppsjö av länder gör att jag tvekar. Dessutom tyckte jag att någon sa att hela världen ska få rösta. Hur nu det ska gå. "Kuala Lumpur dö poang" .
Hej så länge.

Av Pink Ozzy - 10 maj 2023 09:35

God morgon mina vänner
Jag kanske ska börja med att önska er en riktig bra dag.
För min del så gör allt i ländryggen och 10 cm ovan och under ont som vanligt. Detta trots att jag tog morfintabletterna vi 23-tiden och således borde ju göra till kl 11 idag. Men icke. Tog alla mina 11 "morgontabletter" 8,30 men har inte börjat fungera ännu.
Men nu ska vi inte tala om min eländiga rygg utan solen.
Solen skiner återigen och jag kommer ägna dagen åt att så blommor. Jag har förstått en massa, men de törs jag inte ta ut ännu , just p g a solen. I år blir nog mitt sista år jag orkar med att fröså så mycket och kommer till nästa år minsta det med 80-90%. Kroppen tycker att det räcker med trädgårdslandet. Och det är i stort sätt klart. Ut ska diverse kål, gurka och squash samt tomate och paprika i hinkar och stora krukor. Men jag väntar nog till en lite mer mulnare dag.
P g a solen, eller kanske tack vare den så har jag inte sett en minut av Girot ännu. Brukar annars se det mesta. Men den här solen måste tillvaratas så mycket som möjligt.
Så ga det så skönt alla läsare så ses eller hörs vi kanske. Kram på er.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards