Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 maj 2023

Av Pink Ozzy - 8 maj 2023 19:47

Varför ska skarven få finnas? Den gör ju absolut ingen nytta. Däremot skiter dom på öarna de intar så att alla llt för och de flyger till nästa ö.
De äter upp till 0,5 kg fisk per dag. Inte undrar på att Östersjön snart är död.
Därför är det bästa att skjuta av den helt. Vill folk titta på eländet får de väl gå på nån zoo eller titta i nån bok. I naturen hör de inte hemma.

Av Pink Ozzy - 8 maj 2023 19:40

Men herre gud vad gäller partiledarna på med? Jag var tvungen att stänga av efter en kvart. Detta var ju äckligt att beskåda och jag tror inte jag har varit med om en statsminister ljuga svenska folket rakt i ansiktet och att inte besvara oppositionsledares raka fråga. Sen var det lite tjafs hit och dit och jag fick nog. Jag äcklades av vissa partiledares prat. Ska vi ha en sån regering? Ska vi ha sådana partiledare i vårt land? Nej tack, det här var som sagt äckligt.
AVGÅ ALLA !!!!!!!

Av Pink Ozzy - 8 maj 2023 11:00

Det förra regeringen tog ett första steg för en bättre miljö och införde reduktionsplikten. Nu ska tomtarna i regeringen sänka det miljövänliga bränslet från 7, 8 till 6 %. Detta skulle enligt dom ge ett dieselpris som är 5.50 kr lägre än dagens och ett bensinpris som är kronan lägre.
Skitsnack! De flesta stora oljebolagen har byggt om sina raffinaderier för att göra drivmedel ännu mer miljövänligt. Det innebär att inte alla kan eller vill sänka det.
Borde inte tomtarna pratat med producenterna först? Nu är risken att det blir ett drivmedelskrig på marknaden.
Har inte 4 år gått snart så vi får en regering som tänker också?

Av Pink Ozzy - 8 maj 2023 10:43

Har satt potatis och idag ska jag försöka så så mycket som möjligt.
Det är tänkt att jag ska få ner dill, persilja, flera sorters sallad, morötter, rädisor, mangold och ett stort antal blommor. Så fort frostingen är över och plantorna är avhärdade ska de också ner.
Så mycket återstår denna försommar.
Det kanske blir sista gången jag förodlar så enormt mycket. Min rygg säger ifrån varje dag. Det går bara ca 2 - max 3 timmar varje dag mär morfintabletten är på topp. Ett skitliv blev det av min pension. Tur man har en snäll fru.

Av Pink Ozzy - 8 maj 2023 10:38

Blir snart tokig. Snart är det varenda sida som kräver att man godkänner alla cockies eller tar bort de till viss del. Jag vill inte ha några cockies ! Oftast vill de att man godkänner "nödvändiga" cockies. Finns väl inga nödvändiga. Och vad är nödvändiga? Därunder kan de ju lägga precis allt.
Finns det ingen app som stoppar alla cockies eller en app som tar bort alla man har? Det här är ju bara trist.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards