Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 12 maj 2023

Av Pink Ozzy - 12 maj 2023 10:01

Visst har man väl fascinerats av universum till och från. Men jag fick idag ett nytt perspektiv.
8 miljarder ljusår bort har det hänt en gigantisk explosion. Det ska vara en eldboll 100 gånger större än vårt eget solsystem. Greppa det du.
Det tycks nog aldrig hända att vi får veta vad som finns nortom kanten av universum . Undra om vi nånsin får reda på det innan människan förstört sig själv genom miljöförstöringen.
Men om man tänker sig ovanstående gigantiska avstånd så MÅSTE det ju finnas liv nåde här och där i olika stadier. Men troligen inte på någon planet på lära håll.
Men allt detta får kanske några få reda på i framtiden. Fast det skulle ju vara kul att se en alien.

Av Pink Ozzy - 12 maj 2023 09:07

Läser om Runar Söögard i dagens Aftonbladet och ställer mig frågan om han är riktig frisk eller bara bitter. Nu har han suttit av ett fängelsestraff på ett stort antal fängelser p g a att han inte skött sig.
Dessutom har han skrivit ett långt öppet brev till sångerskan Carola och Dessutom gett ut en nyutgåva av sina s k memoarer. Nu med 2 extraavsnitt om just Carola.
Jag vill ju önska att han bara är bitter över något med Carola. Men det ligger även nära till hands att tro att han inte är riktig frisk. Det är visserligen en lekmannabedömning men ändå.... Han har gjort så mycket i livet som jag inte anser normala människor gör. T ex att nu hänga ut Carola. Jag är absolut ingen Carolafan, men måste ju medge att rösten är otrolig. Dock är det ett svaghetstecken att hänga ut sitt ex. Det gör bara bittra människor. Normala gör upp allt och sen är det bra med det. Men Runar behöver pengar och skriver då allt som han tror folk vill läsa. Sorgligt människoöde.

#Runar #sögaard #runarsögaad #carola #carolahäggqvist

Av Pink Ozzy - 12 maj 2023 08:39

Enligt olika källor har det framkommit att Sydafrika troligen ger/säljer vapen till Ryssland. Detta är mycket illa med tanke på hur mycket väst har hjälpt Sydafrika att bli självständiga.
Nu vore det ju intressant om Sveriges statsminister got the balls att blockera Sydafrika från all form av hjälp och bidrag. De förtjänar nu inte annat.
Men jag är 100% säker på att regeringen inte kommer att lyfta ett finger och inte nåt annat land heller för den delen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards