Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 maj 2023

Av Pink Ozzy - 24 maj 2023 12:07

Jag vet inte hur det är hos dig, men här sköter frun det mesta av hushållet. Frågar msn om det är något jag kan hjälpa till det så är det nästan aldrig något. Har fått henne till att vi dammsuger huset varannan vecka. Ändå ska hon moppa däremellan.
Själv är jag som andra män.... vi är lite barnsliga. Själv älskar jag maskiner. Ja inga stora utom som igår då jag köpte en batteridriven gräsklippare som också har drivande hjul. Nödvändigt? Knappast, det går ju med en handjagare. Eller en klyvsåg med bäng som jag köpte för ett tag sedan och likaså en liten eldriven figursåg. Inget har använts ännu. Men det är ju så kul att ha.
Hur många sekatörer jag har vet jag inte, men en är batteridriven i varje fall.
Och så fär håller jag på. Ser jag något jag vill ha så köper jag det, även om det egentligen inte behövs.
Men nu ska jag laga cykeln som har stått i snart 2 år. Har köpt en ny slang... UTAN MOTOR. ? Har jag berättat att hag har en liten motorsåg som du håller i bara en handen? Med batteri förstås. Men visst är vi killar/män lite barnsliga.

Av Pink Ozzy - 24 maj 2023 09:39

Jag har alltid älskat lupiner. När jag arbetade åkte jag ca 3,5 mil motorväg och det fanns många lupiner längs vägen. Jag älskade dom för att de var början till sommaren. Svärmor fyller år och fick varje år en stor fång av dessa blommor.
Nu har man i Dalarna bestämt att de ska rivas upp för att de är invasiva. Bl a ska det rädda mågon rödlistade liten viol som nog ingen hinner se.
För min del får de gärna finnas kvar. Har försökt att så lupiner på tomten med dåligt resultat. Jag har väl fel jord. Så tyvärr får jag ta bilen för att se skönheterna.

Av Pink Ozzy - 24 maj 2023 09:29

Har nu på morgonen tittat på den bästa film på länge, Green book. Med "bästa" kan man ju mena både det ena och andra. Vad jag menar att en svart pianist åker med en motvillig vit chaufför genom den amerikanska södern för att uppträda. Jag vill inte spoila filmen för er utan säger bara: titta på den, du kommer att älska den rakt igenom. Går bl a på Visplay.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards