Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 17 maj 2023

Av Pink Ozzy - 17 maj 2023 19:38

Hörde på radion att kungen inte betalat fastighetsskatt sedan 2006 nån gång. Vilket i sig ju är rätt allvarligt. Och då kommer någon höjdare på hovet och säger att dom inte visste att dom skulle betala den på fastigheten, men att de kommer att göra FRÅN OCH MED NU !
Vaddå från och med nu. Tänk om jag jag skulle komma och säga "jag betalade ingen skatt för att jag inte visste att jag skulle göra det, men jag kommer framöver att göra det".
Det är ju inte klok. Ska ingen åka dit för nånting? Gäller inte lagen för alla? Står kungen över folket? Hur gör han med skatteskulden? Vänder han blad?
Tycker det här helt fel signaler till allmänheten. Självklart ska skatten betalas!

Av Pink Ozzy - 17 maj 2023 16:29

Är det några det ska vara skottpengar på paparazzier. Denna gång jagade de Harry och Meghan. Ja, du det de från det engelska kungahuset.
Visst, det är paparazziens levebröd, men de äcklar mig. Ligger bakom varje buske, jagar folk till gott och i bilar. På något sätt borde det vara totalförbud på detta otyg och yrkesgruppen förbjudas.
Visserligen jagar de inte dig och mig, men kändissar borde också ha rätt till ett eget liv.

Av Pink Ozzy - 17 maj 2023 16:22

Lite synd att Sverige inte har en nationaldag som t ex Norge eller USA. Den vi fick den 6 juni är det ju ingen som bryr sig om. Vi har ju inget att fira den 6 juni. Den byttes ju mot annandag pingst. Själv hade jag nog föredragit att behålla den för att få en mer sammanhållande ledighet än den 6/6 då man fick ta komp eller semester dessa klämdagar och alla får ju inte ta det.
Hur som helst vill jag gratta Norge på nationaldagen och hoppas alla norrmän och norskor får en fin dag. Ha det göj.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards