Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 4 augusti 2023

Av Pink Ozzy - 4 augusti 2023 20:53

Nu startar snart Pride. Borde vara glädje och skoj bland alla homosexuella som ska delta. Men tyvärr, de är oroliga för att något ska hända. Sverige har blivit ett hatets land.
Man hatar bara för att hata.
Man hatar de som inte har samma hudfärg.
Man hatar olika religioner. Det intressanta där är att det mest är hedningarna som hatar.
Man hatar de som har pengar.
Man hatar HBTQi-folk. De som egentligen bara vill vara ifred och ha roligt.
Det hatas till höger och vänster, oftast utan en seriös anledning.
Jag blir bara så trött av det. De homosexuella gör inte mig något och har aldrig gjort så varför skulle jag hata dom? Aldrig!

X ?

Av Pink Ozzy - 4 augusti 2023 20:41

Vad har dom gjort nu då? Bytt ut ordet Tvister mot ett X. Varför? Vad ska det betyda? Har Musk för lite att göra? Nej men håll med, vad ska det vara bra för?
Å andra sidan, jag öppnar appen kanske 3 gånger per år. So what?

Av Pink Ozzy - 4 augusti 2023 14:00

Frugan frågade om jag hade tittat till ramen med gurkor. "Nej",sa jag," jag bara tar första bästa".
"Då tycker jag att du ska titta på det sa frugan".
Jag gick dit och plockade snabbt 4 kg stora gurkor. Så nu går jag bland grannarna och försöker bli av med dom. Men de flesta är borta. Jag får ta en vända bland grannarna ikväll igen.

Av Pink Ozzy - 4 augusti 2023 11:08

Jag tycker det är äckligt att migrationsverket har en sådan makt över vilka som får och inte får bo i vårt land. Bright och Richard är 2 bögar. Brigt kom hit 2012 och är nu 31. Han har m a o levt här i 11 år. Och nu kommer migrationsverket att utvisa honom. De metoder man använder för att utröna om mån är gay strider bl a mot EU-rätten.
Nu ska Bright utvisas till Ghana med risk för fängelse på upp till 10 år.
Richard som har varit 4 år i Sverige ska nu utvisas till Uganda som har infört en av världen hårdaste gaylagar med bl a risk för dödsstraff.
Detta är omänskligt! Är det Sverigedemokrater som styr och ställer på migrationsverket? Går Kristersson och migrationsverket i Sverigedemokraternas ledband?
Det här går inte!!!!! Vi kan inte ha folk här i flera år och sedan skicka dom till ett land som har helt inhumana lagar. Gör dom det ska de som ansvarar för detta åtalas för mord om någon av dom mördas. Sätts de som utvisas p g a hudfärg tro eller sexuell läggning ska de ansvariga sättas i fängelse i lika många år. För att säga att mågon INTE är gay ska man ha väldigt torrt på fötterna för att fälla i s f att fria. I just detta fallet är det totalt inhumant och beslutet måste rivas upp omgående !!!!!!

#migrationsverket #gay #utvisas #dödsstraff #fängelse #inhumant #sexuellläggning #sverigedemokrater #kristersson #rivauppbeslutet #avskedapersonalpåmigrationsverket

Av Pink Ozzy - 4 augusti 2023 10:44

Kom just på att det är Augusti sedan några dagar. Personligen gillar jag detta väder, men det skulle behövas nån vecka med sol nu så tomater och paprikor blir klara.
Skulle behöva måla en hel del också, men det går ju inte när trät är surt. Så idag blir det lite städning i bon och om det inte regnar även ute.
Sen har jag en deg på jäsning. Började igårkväll med förgäsning. Sen la jag i resten i morse. Nu ska det jäsa några timmar. Därefter ska hag föra frallor som återigen ska jäsa innan de ska i ugnen.
Så den här dagen blir nog full utan fotboll.
Ha det gott.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards