Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 10 augusti 2023

Av Pink Ozzy - 10 augusti 2023 08:58

En del länder gar inte kommit längre än till 1800-talet. Det har ju "alltid" funnits Barbie. Min fru hade henne i olika varianter, våra barn och barnbarn har också lekt med Barbie. Sen fanns det visst nån Ken också.
Nu har man tydligen gjort mån film om dom som heter Barbie. Så långt är ju allt väl. Jag menar att de två kan ju inte vara något som världen bryr sig om, men där har jag fel. Libanon och Kuwait är de två första länder som tänker bojkotta/förbjuda filmen p g a moraliska aspekter. T ex lär det främja homo och transsexualitet. Ja där ser man vad 2 dockor kan ställa till det.
Om jag ska se den? Nej, dockor ligger inte riktig inom min intressesfär fast jag har både döttrar och döttrar som barnbarn. Jag skulle aldrig förbjuda dom att se filmen. Och skulle de vilja att morfar ska följa med skulle jag självfallet göra det, med riskerar att somna.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards