Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 9 augusti 2023

Av Pink Ozzy - 9 augusti 2023 09:46

Jag har aldrig tillhört fanskaran till Pernilla Wahlgren och trodde också att hon skulle misslyckas med Allsången på Skansen.
Men oj så fel jag fick. Jag funkar lite så att skit ska skit ha och har man gjort något bra ska hen ha beröm oavsett vad man tycker om personen. Så i detta fallet ska Pernilla Wahlgren ha mycket beröm för 7 veckors kanonunderhållning. Jag tror inte hon misslyckas under det sista programmet heller.
Något mer naturligare får man leta efter. Från fjantprogram på Femman har hon stigit i graderna något enormt. Hon har ett naturligt sätt att kunna ta de flesta på scenen. Och inte en massa papper i handen. Hon tycks köra på någon form av autopilot. Så årets Allsång har varit bättre än på många år. Inget jag trodde jag skulle skriva när det blev klart med Wahlgren. Hoppas hon blir kvar några år som programledare.
Däremot är det lite märkligt att publiken delvis uteblivit. Nåja , gårdagens väder kan man inte göra så mycket åt.
Tack för i år Pernilla.

Av Pink Ozzy - 9 augusti 2023 09:01

Jag fattar det inte. Jag har följt damlandslaget i fotboll i många många år, men aldrig hört namnet Zecira Musovic. Ok, följt och följt, jag har sett alla landskamper på TV utom kanske en och annan vänskapslandskamp. Men det kanske också beror på att reservmålvakterna så sällan få hoppa in och då lägger man inte målvaktsreserverna på minnet. Men det kanske jag borde gjort, för här kommer det en stor och stadig tjej och bara räddar allt som USA har att tillgå. En RIKTIG målvakt som inte är rädd för nånting i straffområdet. Det ger ger trygghet åt försvaret.
Hedvig Lindal var också en mycket bra målvakt, men Zecira har något litet extra. Det är som om hon säger att här ska ingen jävel över bron.
Men ett lag består självfallet inte av bara en spelare även om de övriga faktiskt inte spelat superbra. Hittills är de väl i snitt kommit upp i en trea på en femsiffrig skala. Så om Sverige kommer upp bara 1 jack till vinner tjejerna VM. Men då måste de ta steget om de inte ska åka ut mot vesselsnabba japanskor. Men det får vi inte se förrän på fredag. Jag hoppas verkligen att tjejerna lyssnar på Peter den lugne. Tror han vet exakt vad som ska göras. Lycka till tjejer!

Av Pink Ozzy - 9 augusti 2023 08:37

Jag hade under våren alltmer ökande läsarsiffror, vilket jag är mycket tacksam över. I maj låg jag på över 1000 unika läsare. Men sen hände något märkligt i juni och juli. Läsarna bara försvann till några 100 per månad. Men nu i augusti stiger dom sakta igen. Mycket märkligt tyckte jag först, men har flera tänkbar förklaringar.
Folk är lediga från arbetet.
Läsarna har fri WiFi på jobbet och skolan
Läsarna har åkt på semester i Sverige eller utomlands och därför inte tid.
Men hur det än är så är ingen mervglad än jag att ni läser min blogg. Kommentera gärna lite oftare bara. Det är kul.
Ha en bra dag.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards