Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 12 augusti 2023

Av Pink Ozzy - 12 augusti 2023 09:03

Först och främst förlåt för att jag inte bloggade nånting igår, men jag orkade bara inte komma på något bra. Men jag är tillbaka idag.
Det kommer att bli en rörig höst för alla med olika kanalutbud.
Viasat säger upp flera 1000 anställda och minskar det egna utbudet.
Cmore läggs ner. TV4 ska börja med ett nytt playpaket och flera playtjänster börjar ta betalt och ta tar även in reklam. Och mycket annat.
Jag tycker det är bra. Lägg ner skiten. Ju mer som läggs ner desto mer blir bättre kvalitets-TV. Som det nu är så har det ju mest varit skit hela sommaren med mängder av repriser. Jag tycker inte att det är värd att betala för en kanal som ligger på minst 80 % repriser eller har 3 avbrott per timme för 8-10 minuters reklam. TV- kanalerna borde göras om i grunden. Främst bör man bara betala för kanaler man vill ha. Som det är nu är det ju vansinne. Vill du t ex ha Eurosport 1 och 2 måste du samtidigt ta en massa andra kanaler för dyra pengar. Vansinne! Betalar man gör dom kanaler man vill ha kommer minst hälften att gå i graven för att de bara har ett fåtal tittare. Det är ju fler än hälften som har ytterst lite nytt utan visar repriser om och om igen. Har de visats för ofta hamnar de i en annan kanal. Jag har inte räknat ut exakt men jag tror att jag skulle klara mig bra på max 10 kanaler. Troligen färre. De jag inte har, har jag inte. Vill jag ha dom får jag väl köpa dom. Men du är det tvärt om. Jag sitter fast i ett abonnemang några månader till. De las dit när jag köpte fiberanslutning. När den tiden är över kommer jag kraftigt att reducera mitt utbud. Det är ju löjligt att betala 800 pix för att se på diverse kanaler. Flera har jag aldrig tittat på.
Så, lägg ner kanaler mm, det gör mig inget. Jag kommer snart att reducera de ändå.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards