Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 8 augusti 2023

Av Pink Ozzy - 8 augusti 2023 21:33

För ett antal år sedan såg jag en liten kille med tandställning provsjunga för Idol juryn. Efter ca 3 takter sa jag till frugan : Vilken kille. Han kommer att bli något! (Detsamma sa jag om Mariette).
Nu står han med ett entimmesprogram och hänför publiken. Han har verkligen utvecklats. Sen har han hållit tillbaka lite att han är homosexuell. Jag bryr mig inte, men för mycket fjollande är en nackdel. Det har ju märkts till och från. Darin har kommit ut and thats it. Han gjorde ingen affär av det och behöll därför sina tjejfans. Det ser man inte minst ikväll.
Vi får väl hoppas att han håller länge och även slår internationellt. Det är bara att plocka ett gäng låtar från ikväll till en CD så slår det.
Lycka till Darin.

Av Pink Ozzy - 8 augusti 2023 20:03

Tittar på nyheter, läser nyheter, hör nyheter och hela tiden hör jag mer och mer en respektanse och uppgivenhet av klimatförändringarna. Det är som om många tror att det är körd eller orkar inte ta tag i det längre.
Det är inte körd ännu, men väldigt nära. Hade vi bara regeringar i alla länder som ville ta tag i det så skulle det ju fungera. Men ta Brasilien där det, även om det minskat, brinner mer eller mindre konstant nånstans i Amazonas. Eller en relativt liten plats, Kanarieöarna, där det mesta är en enda stor miljöförstöring. Allt flyg som landar varje timme och de bussar som bara går och går medan de väntar på nya turister. Engångsförpackningar är en annan bov där för att inte tala om AC och pool som kräver mängder av el. Och maten som blir över! Måste vara lika mycket som folk äter. Och Kanarieöarna är ju inte de enda turistställen.
Jo, jag har också turistat mycket, men dragit ner betydligt. Nästintill till noll. Ja, vi måste om våra barnbarn ska kunna leva på denna planet i sådär 80-90 år till.
Vad gör du?

Av Pink Ozzy - 8 augusti 2023 17:40

Tittar på reprisen av Lotta på Liseberg och först ut är Lill Lindfors. Ingen superfavorit men jag har alltid gillat henne. Hon hade DET i rösten. Lite full i fan var hon också.
Var ju tvungen och kolla hur gammal hon var. 83 ÅR ! Fantastiskt och kunna behålla rösten och stora delar av rörligheten. Ett fenomen i den svenska artistbranchen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards