Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 augusti 2023

Av Pink Ozzy - 27 augusti 2023 19:42

Är man liten så kanske det är enormt viktigt att vara statsminister. Då går man med på det mesta med andra partier. Då är inte ens vanligt folkvett på agendan. Nej, vara makt. Då gör det inget om man riskerar hela svenska folket för en terrorattack.
Fundera på om det är det du vill eller om det är det politikerna säger INNAN valet är det du vill.

Av Pink Ozzy - 27 augusti 2023 15:20

Nu säger ryssen att de har gått igenom alla döda efter det störtade planet och att en av dom är Wagnergruppens ledare Prigozjin. Fan trot. Ryssarna kan ju ljuga vem som helst rakt upp i ansiktet.
Sen har vi också den lite pikanta frågan varför planet störtade? De säger ju själva att de är helt oskyldiga. Fan trot.

Av Pink Ozzy - 27 augusti 2023 12:54

Margareta Andersson vill ha fängelsestraff för dom som låter barn sälja knark. Tanken är ju att barn inte är straffmyndiga.
Men Maggan går nog tänka ett varv till. Visst, några få kanske går att få till att skvallra, NEJ den övervägande delen kniper käft. De vet vad som händer en golare. Det är liksom lektion 1a. Så jag är tvekan till metoden. Men några få som inte klarar pressen golar, men hur ska han sedan kopplas ihop med en säljare? Vi får ju inte gå tillbaka till häxprocesserna där ungar anklagade folk till höger och vänster. Och vad ska S sedan göra av golarna så de inte far illa? Tänk en gång till Maggan.

Av Pink Ozzy - 27 augusti 2023 09:18

Nu kommer de sista så sakta in i mål. Fick för någon dag sedan reda på varför de heter t ex Kipketer, Kipragot mm mm. Det talar om var dom är födda. Som t ex "han som är född på fältet" eller " han som är född i köket" o s v. Nyss sprang Kissa i mål. Tror inte jag vill veta var han är född....

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards