Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 augusti 2023

Av Pink Ozzy - 29 augusti 2023 15:21

Vad hände? Vi såg på damernas fotbolls-VM. Tyskland slogs mer eller mindre ut direkt. Ett land som mer eller mindre hade rätten till en av medaljerna i VM. 

Strax efter fotbolls-VM började Friidrotts-VM. Dagarna gick och allt fler nationer fick medaljer. T o m Indien och Pakistan fick sina första. Och så har vi ju stornationen i friidrott Tyskland. Ja, då bortser jag från det genomdopade DDR. Stornationen som alltid tog många medaljer fick.......INTE EN ENDA. Så nu är den tyska median på krigsstigen. Varenda journalist hade gjort det bättre. Och jag förstår dom. Något har blivit väldigt fel i det tyska idrottssamhället. Jag bävar inför nästa fotbolls-VM för herrar. Finns nog inget annat än en medalj som räknas för det fotbollstokiga landet. Så det här blir intressant framöver. Repar sig Tyskland omgående eller faller man ytterligare i Sportens liga?


Av Pink Ozzy - 29 augusti 2023 14:47

Nu är väl borgarna riktigt ute och cyklar. Nu vill man att t ex sjukvårdspersonal ska ringa polisen när de får in en invandrare som är papperslös. Lärare ska tills vidare också göra det, men där kommer det kanske andra direktiv. 

Men det hela är ju fel. Sjukvårdspersonal, präster, Lärare är inget jobb som alla andra. Jag vill inte ha hit allt löst folk, men det måste ske på annat sätt. Sjukvården, kyrkan och skolan måste vara fredade zoner. Observera att detta inte bör gälla brottslingar som t ex kommer in skottskadade och egentligen borde sitta i fängelset. Där gör jag ett undantag. Men vanligt folk som flytt från hus och hem för att få mat, kläder, och tak över huvudet i s f en kula i skallen måste få rätt att få vård, skola och rätt att besöka en kyrka. Dessutom måste handläggningen vara klar på 6-12 månader och inte en dag längre. Detta förutsätter dock att den papperslöse är synlig för migrationsverket och inte gömmer sig. sker detta borde dagarna räknas på och personen utvisas efter max 12 månader. 

invandrare med brottsligt beteende ska omgående utvisas. 

Jag vet inte, men jag anser detta som självklart. Lika självklart som att om en invandrare kommer hit bör inte hela släkten få rätt att följa efter. Jag tror att vi måste ändra oss lite i det fallet så vi får en struktur på det hela och får rätt personer inom migrationsverket och framför allt rätt antal som hinner med sina arbetsuppgifter. 

Men någon angiverilag som i gamla DDR och i t ex Ryssland vill jag inte veta av. 

Av Pink Ozzy - 29 augusti 2023 14:31

Tittade för engångsskull på Kristallen"galan". Nåja, det där med gala håller jag inte med om. Klubb för egen beundran är väl mer passande. 

Och vinnaren är........ [lång tystnad] XX. Alla klappar anständigt sina händer och funderar på varför dom inte själva fick en glaspenis. Så höll det på hela kvällen. Ingen underhållning. Ingen show, Ingenting. Bara ett ständigt upprepande av "Och vinnare är........ [lång tystnad] XX. om och om igen. Jo, förresten, dessemellan visas några andra som KUNDE ha fått priset men inte fick. Det är dom som sitter i publiken, applåderar och ler mer ansträngd än de övriga. 

Men seriöst, ska detta visas på TV? NEJ, låt do ha sin lilla beundrarklubb men håll oss utanför. De som älskar att se sånt skräp behöver hjälp. 

Av Pink Ozzy - 29 augusti 2023 11:13

Håller nu på att kopierar CD-skivor. Jag har återigen köpt på mig för många skivor. Dessutom byter jag skivor med en kompis som är lika galen. Vi brukar byta ca 100 skivor var tredje månad. Jag kopierar då ner dom och lägger dom i iTunes och diverse lagringsmedia. 

Anledningen är flera. Jag vill inte att Skivor skadas och jag måste köpa en ny. Då har jag skivan på annat media. Sedan lägger jag också olika låtar på olika USB-stickor. Min bil har ingen CD. "ingen spelar CD numera" fick jag till svar. "JO JAG GÖR!". istället fick jag ett USB-uttag. Jag tar alltid ut några minnen till bilen. På dom kan det stå Country, Hårdrock, Blandat, Pop, Rock mm. På så sätt kan jag lyssna på det jag vill just då. 

Men jag har räknat ut att om jag ska lyssna på varje låt en gång måste jag lyssna ca 6 månader i sträck . 24 timmar om dygnet. Så många skivor lyssnar jag bara på 1 gång. Men kul är det. 

Av Pink Ozzy - 29 augusti 2023 10:01

När jag bodde i Stockholm hände det att min nuvarande fru tvingades att jobba när jag var ledig. Då kunde det hända att jag åkte ut till Naturhistoriska museet. Ett enormt hus fullt med djur. Jag älskade detta hus. Senare i livet flyttade vi från Stockholm men åkte dit ibland med barnen. De har senare fortsatt med sina barn.
Nu är det stängt p g a rasrisk. Vissa innertak är tydligen inte säkra och museet behöver 27 nya miljoner för reparation. När det kan öppnas igen är osäkert.
Vi går hoppas att det går undan så folk får se djur de annars inte har en möjlighet att se.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards