Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 19 augusti 2023

Av Pink Ozzy - 19 augusti 2023 12:38

Jag förstår inte hur Robert Collin tänker. Att höja hastigheten från 30 till 50 för EPA-traktorer är vansinne. OM det ska införas så bör föraren ha en utbildning lik den för körkort för bil. Vi ska komma ihåg att de ska köra en bil på över 1 ton. Det är inga leksaker. De bör också ha samma besiktning som för bilen. Ska de sen få liv att köra 50 bör det ske efter ovan nämnda regler samt först när man fyller 17 eller 18.
Manipulation av hastigheten bör innebära ett omedelbart indraget körkort på minstv2 år.
Och sen ni bilister. Respektera EPA-traktorns hastighetsbegränsning. Det sker på tok för många idiotomkörningar och olyckor i samband med det är inte EPA-traktorns fel. De har samma rätt dom du att köra på vägen. Sluta köra om där det inte är säkert.

Av Pink Ozzy - 19 augusti 2023 12:02

Tjejerna har haft sitt VM i fotboll sedan 1991. Och vilken utveckling. Från några 1000 åskådare till 90.000 vid förra VM i USA. Spelmässigt ska vi bra inte tala om. De har utvecklats enormt sen Pia Sundhages tid i Bajen. Nu är nånga välbetalda proffs och vi har börjat ställa krav på tjejerna . Tiden att bara tjonga på bollen.
I år blev det ett brons eller en förlorad match mot Spanien som hindrade Sverige en match om guldet. Beror på hur man vill se det.
Själv hade nog Sverige lite tur. De var inte alltid så bra som resultatet visar, men det är trots allt resultatet som gäller.
Heja Sverige och och tack för underhållningen.

Av Pink Ozzy - 19 augusti 2023 11:09

Efter några spännande fotbollsveckor kommer nu friidrotts-VM igång i Budapest. Tyvärr finns det mycket annat att göra i trädgården att göra. Utöver det värker kroppen mycket just nu. Kunde knappt sitta.
Så det gäller att planera dagen noga för att hinna med det mesta av allting. Nåja, kroppen bestämmer och tycks alltid kämpa till sig första tjing.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards