Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2023

Varför alla släktutfrågningar

Av Pink Ozzy - 12 oktober 2023 11:03

Gunnel Hyvönen var en av två syskon som regelbundet åkte till Ullared. Hon dog och nu har Aftonbladet fått en intervju med hennes man och självfallet kommer frågan "hur mår du" i någon form. Vad ska den stackars mannen svara? "Äntligen blir jag ensam" eller " det är finemang". Men det borde ju var och en begripa att han mår skit och helst inte ens vill bli utfrågat. Eller när någons hus sprängs eller brinner ner. Omedelbart kommer frågan " hur känns det så här efteråt?".
Och det är inget skämt. Dessa frågor dyker upp i olika former hela tiden. Det borde vara förbjudet att kontakta dessa människor under lång tid. Ingen behöver frossa i att läsa om andras elände. Det är direkt äckligt att göra reportaget och att läsa det.
Så, sluta upp med sådana skitreportage som inte ett dugg bryr sig om den drabbade utan bara vill sälja fler lösnummer.

 
 
Göran

Göran

12 oktober 2023 11:19

Verkligen osmakligt! Men all media fördummas ju hela tiden. Både tidningar, radio och TV. Det är tittarsiffrorna och därmed annonsintäkterna som styr allting. Och de få stackars artiklar som man skulle kunna tänka sig att läsa är ju bara för betalande kunder. Kritisk journalistik är en döende konstform. Skvaller och sensation
är Gud numera...

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Pink Ozzy

12 oktober 2023 19:29

Jag tycker bara att man inte ska dra vinning av att intervjua folk som är i ett läge där de inte orkar hålla emot och säga nej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Lördag 5 okt 08:57

Har i några år snvänd sprutan Trulicity.  En spruta som jag ska ta 1 gång per vecka och är till mot diabetes. Skulle hämta ut sådana igen men få visar det sig att de var slut och ersatts av en annan sort. Trulicity har jag inget pris på eftersom den ...

Av Pink Ozzy - Fredag 4 okt 08:31

Leksand tycks inte ga förändrat sig från förra året. Man släpper in målen, men gör inte fler än motståndaren. Så det har infunnit sig ett status quo, om inte värre. Igår vann man skotten men förlorade matchen. Fortsätter det då här blir det många res...

Av Pink Ozzy - Fredag 4 okt 08:06

Varje företag ska självfallet tjäna pengar. Det är ju liksom grundidén. Själv tycker jag dock att medias bevakning av olika händelser ofta blir totalt skevt. När ryssarna gick in i Ukraina blev det en mycket stark bevakning av det kriget. Efter ett...

Av Pink Ozzy - Söndag 29 sept 10:22

Sedan nån gång på 60-talet saknar jag min pappa. Han dog i början av 70-talet p g a bl a ett gediget supande. Det berodde dock på min förhatliga mor som tog mig med sig utan att pappa visste det. Genom hennes manipulation lyckades hon också behålla m...

Av Pink Ozzy - Söndag 29 sept 09:18

Eftersom jag är långt ifrån en SDare blev jag inte bjuden på Jimmie Åkessons bröllop vilket jag är mycket tacksam för. Enligt tidningarna var det en meny som knappast tilltalar mig. Churros, korv och baguette.  Vad är det för bröllopsmat? dessutom No...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards