Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2023

Vad heter sjukdomen?

Av Pink Ozzy - 7 oktober 2023 12:35

Jag funderar och funderar över de olika krigen, män som slår kvinnor, småungar och vuxna i gäng som skjuter omkring sig, o s v. Det måste ju vara nåt fel på dom.
Själv har jag under våra dryga 50 år aldrig slagit min fru eller nån annan kvinna. Det går bara inte hur idiotisk någon kan vara.
På 60-talet fick jag stryk av en tjej i min klass bara för att jag inte kunde slå tillbaka.
Jag är inte pacifist utan skjuter gärna på tavla. Men jag är emot alla krig. Jag är inte emot våld i filmer, men i verkligheten fast inte i kampsporter.
Med den information i ryggen kanske du kan tala om för mig...
1. Vad heter sjukdomen som älskar krig och elände som Putin och folket i Hamas?
2. Vad heter sjukdomen som gör att män Säter sig över kvinnor och även kan slå dom?
3. Och sist, vad heter sjukdomen som gör att man inte gillar krig och gatuvåld och att man inte vill slå kvinnor?
Hoppas du förstår frågeställningen och tar 1 minut att besvara frågorna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Måndag 15 juli 08:37

Det var så skönt när slutsignalen gick och England åter stod som förlorare. England ska inte vinna OS, VM eller EM så länge de lever i villfarelsen att de är bäst i världen.  Och lyssnade man på radion fick jag uppfattningen att kommentatorn skulle k...

Av Pink Ozzy - Måndag 15 juli 08:24

Tidigare såg jag ett inlägg i Facebook som ursprungligen någon lagt på Instagram.  Det var en kille som gjorde dågot som mycket lätt hade kunnat dödat honom. Jag skrev då något i stil med hjärndöd eller dödslängtan. Det var inte nån av dessa ord , me...

Av Pink Ozzy - Söndag 14 juli 09:50

Nån idiot har skjutit Trump i örat och samtidigt skjutit och skadat några andra. OK, Jag tycker i princip inte om att man skjuter på nån, vare sig mellan gängen eller en f d president. Men ska jag vara ärlig hade jag inte brytt mig om något fått in e...

Av Pink Ozzy - Söndag 14 juli 08:56

Någon i min nära bekantskapskrets ligger på hemmet. Eftersom hen inte behöver så mycket pengar längre har hon gett bort de till hens 2 barn som i sin tur har gett dom vidare till respektive barn.  Det ena barnets barn går till hen ibland. Inte allt...

Av Pink Ozzy - Fredag 12 juli 14:39

Ja, dessa tidningar. Läser just om en världssensation. Några har tydligen varit på spaning och hittat ett utdött bi sedan 1919  Wow! Vem springer omkring i naturen efter ovanliga bin?  Dessutom fick upphittade hög puls. Och? De flesta som servett...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards