Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2023

Hockeyspelare bryter mot NHL-regel

Av Pink Ozzy - 22 oktober 2023 09:18

Travis Dermott bryter mot en av NHLs nya regler för året. Man får nämligen inte använda LGBTQ-tejp på klubborna längre. LGBTQ är den amerikanska varianten av HBTQ.
Nu undrar ju jag vad som blir annorlunda i en hockeymatch om en spelare har den tejpen eller den gamla vanliga svarta? Ingenting! Spelaren spelar kanske bättre för att han känner sig modig eftersom det fortfarande är lite si och så med respekten för HBTQ.
Det är nästintill löjligt att ens ta upp en sådan fråga i ett civiliserat land som Kanada/USA. Men det är inte länderna som förbjuder detta utan NHL.
Jag kommer därför per omgående sluta att se på NHL på TV tills regeln är borta. Inte för att NHL bryr sig, men om det skulle sprida sig så händer det något. Hela HBTQ-rörelsen hänger i varje fall på direkt misstänker jag.
Hur det än blir så stöttar jag HBTQ-rörelsen. De har aldrig gjort mig något, så varför ska jag göra dom någonting. De är dessutom ofta riktigt trevliga personer.
Och till bossarna i NHL kan jag bara säga skärp er, det är ned puck och klubba ni spelar hockey och inte med färgen på klubbtejpen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Söndag 7 juli 10:41

Temu är precis som de andra kinesiska företagen. DE BLUFFAR. Läs allt flera gånger innan du köper. Jag fick t ex erbjudande om " du betalar 0 kronor idag" . När du sedan kommer till kassan är det trots allt en summa där. Det dom menar är just att du ...

Av Pink Ozzy - Söndag 7 juli 10:04

Nu börjar jag snart tröttna på vädret. Jag har massor att göra ute med målning, ogräsrensning mm. Som tur har mitt äldsta barnbarn ställt upp med mycket vilket är ett ganska smart drag. Hon gör jobbet och får lite betalt. På en dryg vecka har hon tjä...

Av Pink Ozzy - Söndag 7 juli 09:41

Barnfridsbrott infördes 2021 och innebär att det blev olagligt att låta barn bevittna våld mot anhöriga. Sedan dess har knappt 4500 anmälds och 185 lett till fällande dom. Löjligt lite om du frågar mig , men då ställer jag det bara i relation till de...

Av Pink Ozzy - Lördag 6 juli 09:25

Jag läser gärna olika tester i tidningar. Idag car det test av bearnaisesås i Aftonbladet.se . En sås jan max få 5 plus (+). Den nästa i testet fick 3 och sedan gick det snabbt neråt.  Det är klart, om konsistensen skiftar från rinnande till " visp...

Av Pink Ozzy - Onsdag 3 juli 09:26

För vara nån vecka sedan sänktes bensinpriset med 10 öre. Nu höjs dom med 15 öre. Jag har för länge sedan gett upp och tankar mär jag måste och inte när det råkar vara några öre billigare. För mig är det dyrare att åka till närmaste mack om bensinen ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards