Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2023

Ändra lagen NU eller betala ut rätt lön

Av Pink Ozzy - 30 oktober 2023 14:40

Lyssnar just på radion och blir förskräckt. Om en invandrare inte tjänar mer än drygt 27.000 kr ska den utvisas! Mannen de pratade med kom för 9 år sedan til Sverige med familj. 2 äldre barn och 2 yngre (som jag tror är födda i Sverige). De har hus, bil och jobb. Även de 2 äldsta har arbete. Alla är tillsvidareanställda.
Men nu har moderaterna, Sverigedemokraterna kch resten av Tidömaffian ändrat en lag som säger att man ändrar tidigare lag som gav uppehållstillstånd om man tjänade drygt 13.000 kr till en ny lag som kräver drygt 27.000 i inkomst. Annars kan de bli utvisade.
I det aktuella fallet är det ingen som tjänar drygt 27.000 men de är 4 löntagare som säger att de klarar sig bra och jag tror dom. De har inte det habegär som många svenskar har. De behöver inte åka till Kanarieöarna varje år, de kanske inte nyttjar alkohol eller tobak. Bara det är väl minst 60.000 om året, d v s 2 månadslöner. Dessutom bor de 6 personer i ett hus varav 4 arbetar. Allt detta minimerar deras utgifter utan att nämnvärt minska deras standard. Många invandrare lagar också den mesta maten själv och spar många kronor på det.
Så i mina ögon har de inga problem att bo och verka här. Dessutom i en bransch (vårdyrket) som ständigt letar efter arbetskraft. Och det är inte bara dom som lever på att arbeta inom sjukvården för att svenskar som är arbetslösa är för lata. Observera att långtidssjuka inte ingår där roligt mig. Men det finns många svenska arbetslösa som borde kunna rs dessa jobb men inte har lust. De lever på bidrag och ligger hemma och latar sig. Sätt en blåslampa i arschlet på dom också.
Ställ inte bara krav på arbetslösa invandrare utan även arbetslösa svenskar. Annars gör man skillnad på folk och folk vilket väl inte kan vara tillåtet enligt nån lag.
Vi kanske Dessutom skapa rn lag som avsätter en statsminister som inte håller sina vallöften. I s f hade inte Kristersson varit statsminister många dar....

 
 
Maria

Maria

31 oktober 2023 08:24

Känns ju farligt nära antisemitismen...

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Pink Ozzy

31 oktober 2023 09:14

Nja, antisemitism är ju mut judar. Detta är me generellt mot invandrare. Men varje regering kan ju sätta upp sina lagar så länge de inte bryter mot grundlagen. Det här är mer en SD-lag so generellt är mot invandrare. Blir lätt så när SD består av en låååång svans av okunniga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pink Ozzy - Onsdag 3 juli 09:26

För vara nån vecka sedan sänktes bensinpriset med 10 öre. Nu höjs dom med 15 öre. Jag har för länge sedan gett upp och tankar mär jag måste och inte när det råkar vara några öre billigare. För mig är det dyrare att åka till närmaste mack om bensinen ...

Av Pink Ozzy - Tisdag 2 juli 13:01

Det finns både gamla och sjuka. Dessutom dom har så mycket så det skulle enkelt ge med sig till fattigpensionärer. Men så är det t ex inte. Ta t ex RUT och RUT- avdrag som höjs från 100 till 150.000. Sen går man ut och säger att vi får det billigare....

Av Pink Ozzy - Tisdag 2 juli 10:48

Jag spelar varken på Bingolotto eller andra spel sedan många år tillbaka, så kanske det dlinker in något fel nu, men då här är det tydligen.  I Bingolotto ska det finnas ett spel som heter Färgfemman. En tjej ringde in och vann en Volksvagen ID 4 f...

Av Pink Ozzy - Tisdag 2 juli 09:17


Frågan är hur länge vår jord vill ha oss kvar med dessa ledare. Putin , Ryssland Aleksandr Lukasjenko,  Vitryssland  Kim Jong-Un ,  Nordkorea Xi Jinping , Kina  Ännu ej vald högerpolitiker , Frankrike Viktor Orbán , Ungern  Giorgia Melo...

Av Pink Ozzy - Måndag 1 juli 09:29


Att föräldrar ska lära barn folkvett har gällt i alla tider. Men inte nu längre. Föräldrar som nu har barn har växt upp i den fria uppfostrans tider vilket gör att deras barn gör lite som de vill, tyvärr. Nu måste vi vända på det hela igen, vilket ...

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards