Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 2 november 2023

Av Pink Ozzy - 2 november 2023 13:20

Nu snackas det mycket väskor. Själv blir jag bara förbannad över att man inför en sådan galen idé.
Jag tror dessutom inte att det gäller nånting med terroristbrott utan bengalbrännandet. Man vill få bort det. Det är bara en hake. Det finns redan ett förbud för detta. Men polisen och vakter klarar ju inte ens att hålla dessa element utanför arenorna. Hur ska de då hålla koll på dessa väskor? Det kommer att komma in många bengaler ändå. De har ju funnits i åratal och ingen har fällts för det, så vad skulle väskförbuder göra för skillnad?
Väskor med bengaler smusslas in långt före match så de finns där redan innan polisen kommer. Jag förstår inte det alls. Ser man någon med bengaler så är det ju bara att dra ut honom och ge honom ordentliga böter. DÅ gör det mer verkan än att ta min väska som innehåller en flaska vatten, en frukt och lite tabletter.
Nej hag slutar gå på hockey och fotboll framöver så slipper polisen leta igenom väska. Detta måste väl vara årets mest idiotiska påfund.
Betänk också att morden i Bryssel skedde UTANFÖR arean. Dessutom har IS bett om att en kyrka ska sprängas och inte en match.
Det här är så löjligt att hela poliskåren förlöjligas.

Av Pink Ozzy - 2 november 2023 09:29

Nu går regeringen ut med att dom ska besluts om hur mycket pengar en privat skola ska få.
Nuvarande system anses orättvist. Ja, det kanske det är, men jag tror inte det kommer att bli någon skillnad .
Friskolor är ofta uppbyggda som vilket företag som helst. Man har olika enheter i egna företag. Så är t ex skolan i ett företag medan fastigheten kan vara i ett annat och inventarier i ett tredje.
På så sätt kan de ta ut hyra för inventarier och fastighet separat och beroende hur mycket skolan mäktar med. På så sätt kan vinsten i ett företag (själva skolan) minimeras och maximeras hos fastighets- resp inventariebolaget.
På så sätt ser det ut som om skolan ger en dålig men acceptabel vinst på vilken man kan begära maximala bidrag.
Däremot tycker jag de ska se över vilken typ av undervisning de bedriver. De måste följa skollagen om de ska få några pengar. Men för att det ska bli skolor med egen inriktning kan man ju avsätta t ex 5 timmar per vecka för valfri undervisning. För idrottsskolor måste man ha speciella undervisningsformer som gynnar deras tävlande och träning.
Däremot är jag mycket skeptisk till politisk eller religiös undervisning i alla former. Frågan är om de överhuvudtaget bör få bidrag. Däremot kan politisk eller religiös undervisning ske om den neutraliserar, d v s när man på ett neutralt sätt utbildar i alla religioner och politiska partier utan att framhålla någon enskild religion eller politiskt parti. Jag tror att det är viktigt att man håller hårt på detta under minst t o m gymnasietiden.
Men tillbaka till grundfrågan så tror jag att detta bara blircett spel för galleriet och inte gör någon skillnad framöver.

Att som nyligen skedde, ta emot statsministern är förkastligt.
.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards