Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 13 november 2023

Av Pink Ozzy - 13 november 2023 19:22

De senare åren har det varit lite knackigt med bra låtar. Visserligen har man i stort sätt alltid lyckats få fram en bra vinnarlåt, men också en enorm hög med skräp.
Hur låtarna blir får vi väl höra nästa år.
Men idag fick jag nästan hjärtslag. Gunilla Persson ska tävla. För något år sedan var det tjockis en Edward Blom som "sjöng". Nu blir det La Gunilla som ska göra bort sig och tar en plats från en betydligt yngre förmåga som KAN sjunga.
Jag tycker att det på något sätt blir pajas-TV. Vad fan ska Hollywoodfrun ha där att göra? Jo, för att locka publik. Dock inte för att de ska få se en speciell stjärna. Nej, de vill titta på en pajs som ska göra bort sig. Jag kommer att asgarva så fort de nämner hennes namn.

Av Pink Ozzy - 13 november 2023 18:53

Såg en bild på ett antal spädbarn som bara låg där på en stor madrass. Då kom jag på tanken att det inte bara är soldater som dör utan också barn i alla åldrar, kvinnor och gamla pensionärer. De glöms bort ibland. De har i o f s inget med kriget att göra men får lida minst lika mycket som soldaterna.
Småbarn får ju lida otroligt. De kan inte alltid göra sig förstådd. De ligger bara där och skriker på mat eller om att få en torr blöja.
Sen har vi alla gamla som ser sina livsverk förstöras och släpa sig fram längst minerad väg för att hitta mat eller undkomma bomber mm.
Krig är ett jävla skit och vi måste alla hjälpas med att få bort skiten från jorden.

Av Pink Ozzy - 13 november 2023 11:47

Mördaren Peder Madsen sitter ju i fängelse för mordet på Kim Wall. Det konstiga är att många kvinnor har fallit för honom och vill besöka mördaren.
Vad är det för fel på kvinnor som letar sig till mördare? Är det spänningen att inte heta ifall ha förfrågan eller senare även försöker sig på att döda dom? Vill dom kanske bli dödade?
Man blir onekligen förvånad och undrande över dessa kvinnor. Eller är det sån brist på män i Danmark? Jag ryser.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards