Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 22 november 2023

Av Pink Ozzy - 22 november 2023 19:25

Har ni sett Alla Mot Alla nån gång? Då har ni väl inte undgått er Olof Lund och Ebba von Sydow. Vilka vinnarskallar. Visst har väl alla som är med lite vinnarskallar, men Olof och Ebba står i en klass för sig. Det flyger pennor och annat emellanåt. Och Ebba som är fantastisk snygg, men jag tror inte att jag skulle vilja vara gift med henne. Hon håller nog igen lite i TV, men kan ju bli riktigt arg och sur. Man ser när hennes läppar vitnar och ögon bör man nog ta till flykten. Men på något sätt charmar det henne också. Jag kan i varje fall inte se

Av Pink Ozzy - 22 november 2023 18:30

Nu är det blåsigt ute. Inget jag gillar. Av någon anledning har jag inget emot regn och snö, men blåst och värme över 21 grader gillar jag inte.

Av Pink Ozzy - 22 november 2023 13:49

Vi, eller rättare sagt Kristersson med anhang, har kämpat och förhandlat om detta Nato med Turkiet. Nu när Erdoåan Börjar ge med sig så börjar ungrarna sätta sig emot. Jag ger mig 1000 på att Ungern får kompensation från Putin för att jävlas. 

Därför vore det inte mer än rätt att man slängde ut Ungern i kylan. Länder som Ungern ska inte vara med i Nato, Eu eller något annat förbund. De beter sig som små barnungar och visar helt klart att högerstyrda länder inte går att lita på.  

Det Ungern nu vill ha svar på hade de ju kunnat förhandla om parallellt med Turkiet så hade allt varit klart nu. 

Nej, Ungern är ett gäng barnungar som får betalt av Putin.

Av Pink Ozzy - 22 november 2023 11:32

Blir bara förbannad när man köper Napoleons gamla hatt för 22 miljoner. Det är löjliga siffror. Jag tycker att sådana föremål borde gåbtill museer för en mycket billigare peng. Om sen personen som köpte hatten harså mycket pengar över bör han ge dom till hjälporganisationer.
Det måste ju vara mer tillfredsställande än att köpa en hatt.

Av Pink Ozzy - 22 november 2023 11:04

Fotbollssplaren Linnea Prambrant råkade för några år sedan ut för en gruppvåldtäkt av 3 äldre killar. Hela storyn fins på aftonbladet.se . Jag vill vara skriva om CAD hag tycker.
Linnéa som då var 17 gick inte raka vägen till polisen utan behöll allt inom sig. Linnéa är rn stark tjej.
Själv tycker jag att om man blivit våldtagen ska man omgående ta hjälp. Berätta för föräldrar, får allt dokumenterat på ett sjukhus eller liknande, kontakta en kvinnojour, kontakta polisen. Man ska inte ens tveka. De förstår dig och hjälper dig. Att behålla allt gör allt sämre. Man ältar saker hela tiden. Nej, sök all hjälp du kan. Det är din rätt.
De som våldtar ska åka dit ordentligt. Att inte ta hjälp är självplågeri.
Och till Linnea Prambrant vill jag bara önska att hon så småningom kan leva ett något sånär bra liv. Hon måste inse att ingenting är hennes fel. Absolut ingenting. Jag önskar henne bara allt gott. Hennes ordning aftonbladet.se är värdefulla gör många andra tjejer och får dom att omgående söka hjälp. Kram på dig Linnéa.

Av Pink Ozzy - 22 november 2023 09:39

I natt spelades Brasilien - Argentina och slagsmål utbröt på läktaren. Polisen var snabbt på plats men slog med sina batonger tydligen bara på bortalagets fans. Messi och det argentinska laget gick av planen under 15 minuter i protest.
Lika lätt som det kan vara folkfest, lika lätt kan det vara bråk.
Var själv och såg Santos mot Saõ Paulo för ett antal år sedan . Det var ingen lek. Redan långt utanför stadion delades fansen åt av militär och en viss grupp av poliser.
Vi kördes ända fram till en s k "save entrance" som bevakade av beväpnad polis.
Inne på arenan stod Santos fans på ena kortsidan och Saõ Paulos på den andra. På långsidorna "vanligt folk" men de var nästan lika galna. Mellan varje lång respektive kortsida på stadion lämnades "tårtbitar" till militären som stod rygg mot rygg med automatvapen.
Plötsligt under matchen kom det på vår vänstra sida nerspringandes ett gäng militärer med hjälm, visir och vapen och drog ut några som tydligen hade gjort något.
Där daltar man in med publiken som inte sköter sig. Men de flesta av dessa 51.000 skötte sig även om det haglade svordomar mest hela tiden. Det var en upplevelse där ett derby mellan AIK och Djurgården vara ärcen söndagsskolan.
Argentina vann för övrigt nattens match med 1-0

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards