Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 6 november 2023

Av Pink Ozzy - 6 november 2023 21:18

Äntligen är dagen slut. Får hoppas att jag slipper springa upp 5-6 gånger i natt igen för att kissa. JAG VILL SOVA ! Det har varit hopplöst de två sista nätterna. Nej, i natt ska jag bara SOVA.
God natt mina vänner.

Av Pink Ozzy - 6 november 2023 09:50

Petter Stordalen , 60, är numera tillsammansmed en tjej på 33 år, d v s nästan dubbelt så gammal. Sägas ska dock att jag uppfattar Petter Stordalen som en intelligent, ungdomlig, vältränad och rik person.
Och det är rikedomen som får tjejer att falla som furor. Så inbillar mig inte att han hade fått denna snärta om han var en vanlig knegare 7-16 . Aldrig.
Däremot fick jag min fru när jag fortfarande gick i 9an och hon gick i samma klass. Vi kom nägge från knegarfamiljer som skötte sig. D v s föräldrarna jobbade, betalade räkningar o s v.
När vi efter några år flyttade ihop skötte även vi oss och jag försökte hela tiden ta tillfället att få bättre jobb på ett jobb jag började på när jag var strax över 20. Under åren gick det allt bättre och bättre och jag blev faktiskt headhuntad från ett av Sveriges största företag. Tills vi fick en ny chef. Jag kom inte överens med vare sig hen eller hans chef så jag sa upp mig. Jag hade redan när jag blev 50 bestämt mig för att ingen någonsin ska trampa på mig.
Men det är en helt annan historia.
Inlägget skulle ju handla om Petter Stordalen. Han gör vad hanvill, klär sig som han vill och får de snygga tjejerna. Ja inte gör det mig något. Jag skulle inte trivas i hans liv. Hagär inte så extrovert och gillar inte nattliga fester. Sitter hellre framför TVn och softar än att springa runt på olika tillställningar. Men vi är olika men Petter Stordalen är nog lite storgalen.

Av Pink Ozzy - 6 november 2023 09:15

I år hölls ost-VM i Norge. När VM var klart trodde nog många att ostarna skulle fördelas eller säljas, men nej, flera ton av värdens bästa ostar kastades. Synd att detta inte går att anmäla.
Men tro mig, det kommer en tid då de som kastar av överflödet kommer att bötfällas. Då kommer inte överproduktionen att hamna hos matsmart eftersom det inte kommer att tillverkas något överflöd.
Vi är så bortskämda att vi inte fattar att det inte ens är 100 år då många t o m i Sverige inte hade mat på bordet varje dag. Troligen kommer det att vara som max 100 år igen.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards