Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 18 november 2023

Av Pink Ozzy - 18 november 2023 21:17

Jag har börjat bäva inför nätter. Är inne i en kissperiod igen. Innebär för min del att jag vaknar och måste rusa till toan.
Det är dock ett aber. P g a min trasiga rygg så är det problem att ta sig fram på natten. Desto längre jag sover desto mer drar ryggen ihop sig och ju saktare går det att komma till toan med påföljd att det i bästa fall bara går in i inkontinensskyddet. Men tyvärr så hinner en del hamna i kalsongerna. Därför ligger alltid uppemot 5 kallingar på toan.
Anledningen till allt kisseri är prostatan som tydligen är för stor. Dock opererar de inte innan de vet hur långt cancern har spridit sig.
Visst är det ett trevligt liv jag lever. Dagtid går det oftast bättre eftersom jag är vaken och känner av det i tid. Tyvärr gör jag det inte på natten. Det löjliga är att det rör sig om max 1 minut. Kanske bara 30 sekunder för att livet skulle vara betydligt trivsammare att leva. Nu känns det bara så förnedrande att varje natt ha förbrukat 3-5 kalsonger och 1-3 pyjamasbyxor.
Så nu kommer det en ny natt. Förhoppningsvis hinner jag till toan. Efter kl 18 vågar jag knappt dricka nånting mera i hopp om att det ska bli en lugn natt. Tyvärr blir det sällan så.

Av Pink Ozzy - 18 november 2023 20:20

Det har gått ett drygt år sedan valet nu och Moderaterna dalar allt mer för varje opinionsundersökning. Just nu ligger de t o m långt efter Sverigedemokraterna, vilket egentligen är en skam för Sverige som har ett sådant parti som näststörsta parti.
Vad beror det på? Jo, jag tror det beror på Kristersson. Det slår så mycket igenom att han egentligen bara är ute efter makt. Kosta vad det kosta vill. Bara det faktum att han inte lyckats knyta ihop säcken i Natofrågan är en stor skam. Han lyckas inte förhandla med 2 av Europas fattigaste länder. Sorgligt.
Han lovade ju också att gängen skulle försvinna. Van har hänt? Inte nånting. Några floskler här och där, men inget tryggare Sverige.
Hur har det gått med drivmedelspriser? Det skulle väl ner med 10 kr enligt Sverigedemokraterna. Men icke.
Visst, det blev en inflation och en nedåtgående börs och ökad arbetslöshet. Allt är inte Kristerssons fel. Men det mesta. Alla länder i Europa har haft samma inflation men lyckats betydligt bättre med både inflation och arbetslösheten.
Jag kan räkna på så en lång stund till, men har också annat att göra. Men folk är inte dumma. Vem som helst ser igenom det falska leende av den lille mannen som lider svårt av sin litenhet och försöker stå på tå, men det hjälper inte. Det är handlingskraft vi vill se. Vi vill se en statsminister som genomför sina vallöften och inte bara försöker att glassa med andra ministrar och presidenter.
Men sen är hela regeringsfrågan inte bara Kristersson. Vi har en liberal och en kristerdemokratisk partiledare som har mycket övrigt att önska. OK, Pehrson är i mina ögon oförarglig vilket ju även kan vara negativt.
Fröken Ebba Busch är dock allt annat än en bra partiledare. Hon har lyckats få ner sitt parti till knappa 3 % vilket i sig är en prestation. Men så blir det med eviga lögner som folk enkelt ser igenom. Dessutom gick hon ut efter Kristerssons svammel om Magdalena Andersson och försökte vrida om kniven en gång till. Det var nu inget som folk gillar. Att prata skit som statsminister eller partiledare ideligen gör innebär bara att man gräver sin och respektive partiets egna grav.
Så ändrar inte de s k Tidöpartierna sin strategi är det tokkörd vid nästa val.

Av Pink Ozzy - 18 november 2023 19:47

Efter omröstning får Miljöpartiet ett nytt språkrör. Det blir Daniel Helldèn. Men sorry Miljöpartiet det blir inte fler röster. Inte vad jag tror i varje fall. Yuppystil blandat med hipster mm har nog folk svårt att identifiera sig med.
Men vi får se. Han har kanske ordets makt. För ska vi vara ärliga så behövs ett starkt miljöparti i svensk politik.
Vi får väl önska Helldèn lycka till så de åtminstone klarar 4%-spärren.

Av Pink Ozzy - 18 november 2023 10:15

Jag har hela tiden tyckt att Israel ska gå bort Hamas men skona palestinier. Nu har dock Israel gått för långt. De har gett order om att hela al-Shifasjukhuset ska tömmas omgående. Sjuka, läkare, spädbarn, gamla , ja alla. Något som är totalt omöjligt och bryter mot alla fördrag som finns. Sen må det finnas vapen och annat därinne så får de ändå inte bete sig på det sättet. Lärde dom sig inget av WWII ? Eller är det just det de gjorde och behandlar därför vanligt folk som nazisterna behandlade judarna? Detta är absolut inte acceptabelt och måste omgående stoppas av FN, EU och USA. Ku är jag förbannad och kanske hård i överkant, men ska de mörda en massa oskyldiga så var det ju synd att inte nazisterna lyckades bättre med sitt arbete. Jag har varit i Auschwitz och sett hur nazisterna betedde sig. Jag trodde aldrig att judarna skulle sänka sig så lågt 80 år senare.
Judarna ut ur Palestina nu !

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards