Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 21 november 2023

Av Pink Ozzy - 21 november 2023 20:02

Jag funderar på en sak. Ponera att Hamas INTE börjat kriga utan kontaktat Israel och föreslagit att...
... ok, vi krigar inte mot er. Då sparar vi människoliv, förstörd infrastruktur och hus. Vi slipper också döda och skadade. Dessutom slipper vi skjuta med våra vapen. Ni får köpa våra vapen. Dessutom är det likadant hos er. M a o ni spar pengar. Vi vill ha en del av dom pengarna. Vi kommer hålla vårt avtal i minst 10 år om ni låter oss jobba hos er och de som bryter avtalet tar vi hand om.
På så sätt hade livet i Israel och Palestina varit betydligt trevligare . Palestina hade haft det otroligt bra och även Israel självfallet. Det är absolut det enda som skulle fått ett lugn i området. Nu blir det istället elände i Gaza remsan för lång tid framöver. 15 år är väl det absolut minsta man kan räkna med om inte Palestina får stöd från några.
Ja, som alla krig är detta bara bara så enormt tragiskt.

Av Pink Ozzy - 21 november 2023 19:30

Idag blev det inte mycket skrivet. Besök hos distriktssköterskan för en cancerspruta plus en del annat körde slut på mig helt och hållet.
Jag brukar kunna gå runt i T-shirt, men idag blev det en tjock tröja också. Frös hela eftermiddagen. Idag märktes det verkligen att nåt är fel. Vi får väl hoppas att det var tillfälligt och är över i morgon igen.

Av Pink Ozzy - 21 november 2023 14:34

Varför ska några stollar hela tiden dra upp det där med OS? Oj , det ska bli så bra och vi kommer att få folk att resa hit. Det blir bra reklam för Sverige. Allt detta är bara rent skitsnack. Hittills har inget OS gått ihop. Så varför skulle Sverige gå ihop som är experter på felräkningar av byggen. Vem betalar denna enormt höga skuld det blir? Jo, vi skattebetalare. Inte dom som glassat sig i glansen under spelen. Då vill alla vara med och visa upp sig med stjärnor och högdjur. Sen kommer notan och det roliga skylla på andra.
Om det nu inte finns motkandidater så fins det ju en anledning till det. Det kostar mycket och smakar illa efteråt. Nej, låt OS gå till någon annan som inte kan räkna eller lägg ner det.
Det är det bästa råd jag kan ge.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards