Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 5 november 2023

Av Pink Ozzy - 5 november 2023 13:26

Nu ska Elon Musk starta upp nån form av social plattform till. Har vi inte skit så det räcker att glo på? Unga har inte tid att plugga och föräldrara har inte tid att sköta om sina barn på ett rätt sätt.
Nej , fler plattformar för mig klar det inte denna gång. Jag har Facebook Instagram och de här bloggen. Det räcker gott för mig. Det jag mest kollar på är min familj och vänners förehavanden och sen brukar jag säkert lägga ner en halvtimme på tokiga reels. Att blogga tar också sin tid. Förutom det nlir det kvällstidningar och lite annat man råkar slinka in på och pang så är det lunch. Men jag har ju inga barn hemma längre vilket underlättar.
Nej du Elon. Fler plattformar behövs verkligen inte.

Av Pink Ozzy - 5 november 2023 09:15

Att skriva en story om Sealand går inte eftersom Aftonbladet redangjortden så bra. Därför får du länken och kan läsa den fantastiska historien om ett land stort som 2 tennisbanor.

https://www.aftonbladet.se/a/JQebyJ

Av Pink Ozzy - 5 november 2023 08:53

En man ha tagit sitt fyraåriga barn och åkt ut på landningsbanorna på Hamburgs flygplats. Med sig har han bl a vapen och molotovcocktails som han delvis använt. Han vill få fri lejd till Turkiet.
Att använda sitt eget eller för den del även andras barn som gisslan är bland det vidrigaste man kan göra och får sällan sympatier från någon. Hur kan han utsätta sitt barn för ett livslångt trauma?
Vi får väl hoppas att barnet får mat och dryck. Och hur gör mannen med barnets toalettbesök?
Nej, vänta ut honom. Han måste ju sova nångång. Eller låt honom flyga till Turkiet och låt dom ta honom förvar. Sen kan dom skicka tillbaka honom till Tyskland. En sån ska inte gå fri.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards