Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 20 november 2023

Av Pink Ozzy - 20 november 2023 18:56

Var på sjukhuset idag igen. Har tappat räkningen. Bland alla sjukdomar jag har så hör prostatan till en av dom.
Läkaren hade en läkarstudent med sig och han frågade vänligt om han fick vara med. Eftersom vi saknar läkare och det kommer flyktingar hit för att plugga så bör dom självklart vara med.
- Ja, då kommer här första fingret.
Då visade sig att studenten skulle in och gräva i baken på mig.
- Och nu kommer mitt finger, säger läkaren.
Jag vet inte varför han säger så men han kanske ville ha en bedömning av mig, men det fick han inte.
Eftersom jag hade nämnd att jag ibland hade blod i urinen så tyckte han att dom ville kolla upp det också. Så jag fick ta mina grejer till rummet bredvid och dra ner byxorna till knäna framför en fantastisk vacker sjuksyster och läkaren samt studenten. Men då kom det en student till in i rummet och ville se på. Så helt plötsligt var det 4 personer inne och tittade på när läkaren stoppade ner slangar, lampa och kamera in i urinröret. Sen stod 3 killar och tittade på en bildskärm och en sjuksköterska på min kuk. Mycket ska man vara med om. Nu ska de sätta sig i kontakt med ett annat sjukhus dit jag går för cancer för att se om de kan operera mig. Känns väl sådär, men det går ju inte att leva med den här prostatan heller.

Av Pink Ozzy - 20 november 2023 11:38

Uronologer måste vara ett konstigt folk som man både tycker synd om och är tacksam för att dom finns.
Idag t ex så ska de föra in en kamera i häcken för att se hur prostatan ser ut . Med tanke på att jag p g a vissa mediciner har mycket lätt för att prutta så.......

Av Pink Ozzy - 20 november 2023 11:08

Redan när jag var i Argentina för ca så där 16-18 år sedan var landet en katastrof. Folk stod i låga köer för att få några futtiga 100 kr till mat. På morgnarna stodcdom även utanför fabriksportar för att tigga till sig nån eller några dagars arbete. Den argentinska valutan bara föll.
Ki gar det argentinska folket från 16 år och uppåt bestämt att den högerextreme Milei ska bli president. En man som överhuvudtaget inte har för att göra. Han vill införa abortförbud, förbud för homosexuella, byte av valuta till amerikanska dollar, mm, mm.
Karln är galen, med det var å andra sidan Hitler m fl också. Jag tycker synd om landet som nu ?ommer att "styras" av denna galning.

Av Pink Ozzy - 20 november 2023 10:09

Jag blir inte glad åt alla extrapriser längre utan vore gladare om priserna hölls jämnlåga och att reklamen bara kom digitalt.
Ta smör som praktexempel på att extrapriserna är mygel. När priserna på allt gick upp så mycket för ett drygt år sedan följde smörproducenterna självklart med och höjde från ca 30 kronor till dryga 60 kronor. Det sjuka är att alla tycks ha behov av samma höjning.
Efter höjningen kom extrapriserna som antingen är 39,90 eller 49,90. Dessutom är de i stort sätt aldrig samtidigt i flera butikskedjor. Och ytterst sällan från flera producenter samtidigt. Det ser jag som kartellbildning och är förbjudet i Sverige. Varför kan inte smörbolagen sluta me extrapriser och istället ha ett ständigt lägre pris istället? Det här gör ju bara att du som är smart och har pengar över bara köper när priset är lågt och de som är fattiga eller inte förstår att handla extrapriser köper det dyra smöret.
Nu kan man kanske tyckte "det är väl inga pengar att tala om". Men då har hen fel. Gör du av med så lite som 1 paket per månad så blir det 300 kr/år. Har du 10 sådana produkter blir det 3000 kr/år och plötsligt blir det pengar.
Det behöver ju inte vara så dyra varor som smör. Du tjänar ju på varje vara där priset är nedsatt. Det blir mycket pengar på ett år och en full frys.
Sen har vi dessa eviga reklamblad. Jag har sagt ifrån dom genom en skylt på brevlådan. Varför ska jag släpa iväg en kasse reklam hela tiden jag ändå inte läser. De finns ju på nätet. Ett eländigt förstörande av våra skogar.
Nej, tänk er för innan i handlar så tjänar ni en bra hacka per år. Tänk er en tvåbarnsfamilj. De tjänar lätt 10.000 kr varje år utan att avstå nånting egentligen. Bara handla smartare. Tänka på det nästa gång ni handlar.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards