Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 26 november 2023

Av Pink Ozzy - 26 november 2023 16:04

Nu så börjar julen med julskika. I övrigt avvaktar vi nån vecka.


Visst ser det väl gått ut.

Av Pink Ozzy - 26 november 2023 15:36

Sedan de blåbruna tog över har Sverige från att vara ett omtyckt land blivit allt mer illa omtyckt. Det sorgligaste är att främst Kristersson och Åkesson pratar strut, felsäger sig eller avsiktligt ljuger inför öppen ridå. Detta gör att du inte kan resa till vissa länder med risk för att dödas eller misshandlas.
Åkesson skiter egentligen i vad andra läder tycker och tänker. Huvudsaken är att SD får fler röster från svansen som bara helt okritiskt följer Åkessons lögner hur grova de än är. Vi blir snart paria på världskartan.
Men förr eller senare vakar även den svansen och märker hur blåst dom blivit.....

Av Pink Ozzy - 26 november 2023 12:50

En gång i tiden var Stia Nilsson en av världens nästa sprinttjejer på skidor. Av någon anledning flyttade hon över till Skidskytte. Det var visst mån tränarfråga, men jag är osäker.
Nu har man väntat på att hon ska slå igenom men hon har inte lyckats varken i åkningen eller i skyttet.
Jag tycker hon ska tänka om och köra vänliga skidor igen. Att slå i skidskytte är kört. Jag tror inte ens hon får köra i landslaget hela året. Hon kanske kan slå på upp till 10 km skidor, men även det börjar jag bli tveksam till.
Snacka om att förstöra det för en duktig skidåkare.

Av Pink Ozzy - 26 november 2023 10:59

Vad pågår i Sverige? Nu ska ambulanspersonal börja bära skyddsväst och hjälmar kommer. Ambulanspersonal som ska rädda liv! Hur kan folk ens röra dom ? Det behövs enormt högre straff. Lägsta straffet borde var 5 år gör att avskräcka ordentligt.
MAN FÅR INTE STÖRA AMBULANSPERSONAL I DERAS ARBETE !!!

Av Pink Ozzy - 26 november 2023 09:27

Igår tittade jag på "Tomten och bocken rider igen" med Måns Zelmerlöw och Per Andersson. Dessutom fanns operasångerskan Sanna Gibbs med och självfallet ett 10-tal i orkestern. Allt inför mig och 500 Nyköpingsbor.
Ja, vadska man säga om en formidabel sångare och en helt galen Per och Dessutom en oannonserad Sanna Gibbs?
Måns blir ju bara bättre för varje sedan jag såg hans audition till Idol och sa till frugan att "den här killen kommer att gå långt". En riktig entertainer.
Sen har vi den där galne Per Andersson. Han stökade mest till det och killen från Socialstyrelsen kunde dom lika gärna strukit. Det var som om dom försökte skämta men kom inte på något bra som mellanakt. Överlag var Per lite för mycket, som vanligt" eller låt mig säga så här att han var för mycket i detta sammanhang. Det var trots allt ett jultema och mot slutet visade han ju att han är bra på att sjunga duett med Måns.
Sedan skulle Per "lifetindra" eftersom han ju numera är skild. Han "råkade" då få upp Sandra Gibbs på scenen och plötsligt räddade hon showen från en tvåa till en trea. Hon har en helt fantastisk röst och gav Måns lite konkurrens i skönsång. Lite orättvis att hon inte finns med i annonserna.
Det som var underligt var att scenen gick ut i spets och de sjöng och uppträdde i stort sätt bara för dom längst fram vid spetsen. D borde rört sig mer på hela scenen och även vänt sig åt de åskådare som fanns där. Min biljett var i den nästdyraste klassen men fick för det mesta bara se ryggarna på artisterna.
Som helhet tror jag dock att alla 500 var nöjda med föreställningen med ett koncept som jag aldrig sett tidigare, d v s mycket bra sångare och en clown, men mer än en trea av fem får den inte av mig.


"Snö " som först kom i lagom mängd men plötsligt såg ut som en ordentlig miss.

Måns hade också klarat det hela galant uran Per Andersson, men i sina bästa stunder var även Per bra.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards