Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 14 november 2023

Av Pink Ozzy - 14 november 2023 12:36

Jag har en dröm som tyvärr aldrig kommer att inträffa.
Antingen en stuga vid en sjö som bara är på 2-3 rum vi en liten sjö. Utan el och vatten vill jag inte vara och gärna en toalett dom fungerar. Finns ju bra tankar.
Men helst en ö på max 500×500 m² . Självklart med el, toa, vatten. Sen tänkte jag gå en stig runt hela ön så jag får motion. 2-3 rum skulle räcka. Det skulle bli så bra nånstans i Stockholms skärgårds ytterområden.
Man kunde bada, fiska, njuta av ensamheten. Jag skulle kunna ägna mig åt mina 2 böcker. Jag har inte bestämt mig om hag ska ha TV ens. Det är ingen nödvändighet
Men det är ju tyvärr bara en dröm för alltid.

Av Pink Ozzy - 14 november 2023 11:17

Militära bedömare säger nu att Ryssland kommer at falla sönder, något jag ser fram emot. Frågan är bara hur länge vi får vänta. Belarus blev ju ett eget land senast det var oro i Ryssland, men de där för den del inte fria utan Ryssland lakejer. Hur kommer de att klara sig. Ryssland hestår väl fortfarande i ett antal mindre städer och jag undrar hur länge de då kan stå på egna ben och vem eller vilka stödjer dom?
Så det blir nog några intressanta år vi går mot. Ryssland är ju mycket fattig eftersom det är tydligen viktigare att bygga krigsmateriel och köpa vapen från sndra länder än att ge folk mat. Militären är trotscdet en ren katastrof med supande soldater från just soldater till generaler.
Sjukvården är en katastrof. Pengar saknas till allt och Ukrainakriget bara förvärrar situationen.
Man kan ju inte anklaga domgör att ha rn slagkraftig och handlingskraftig regering.
Hela det ryska bygget är totalt korrupt och ingen tycks göra något utan pengar under bordet .
Det är inget land. Detta är en ren katastrof på väg till sin egen undergång. Ukraina finns just nu bara till för att dra ut alla slangar ur den döende kroppen. Vilket Putin och hans närmaste vet om.
Frågan är nu bara när det sker och om Putin tar nederlaget som en msn utan att skjuts av kärnvapen.

Av Pink Ozzy - 14 november 2023 10:53

Jag har alltid varit trädgårdsintresserad. Men inte som dom som kan det latinska namnet på t ex morot. Inte heller lyckas jag med att få dö på all ohyra. Menbtrots allt elände kommer det för det mesta kommer nånting upp och annat inte. I år lyckades odjuren att ta dö på dill och persiljan. Så det blir bara att prova en ny tsktik nästa år.
Men vad jag tänkte var att det som kommer blir det numera lite förtjänst på eftersom grönsakerna har gått upp 45%. Det är dessutom beslutade grönsaker och frukt.
Jag odlar några äppelträd, jordgubbar, vinbär och krusbär. Dessutom aronior, röda vindruvor och björnbär.
Vidare brukar det blir 50% potatis, lite persiljan , dill, diverse kålsorter, rödbetor, morötter, diverse lös och bönor mm. Efter gödning och vattnig mm så kommer frugan och skördar. Hon gillar inte vårsysslorna en är hjärna med från ca midsommar när man kan börja skörda sallad och oftast också färskpotatis till midsommar.
Tänk om 2 månader så jag de första frön...


Paprior av olika slag där jag redan i januari och de sista mogar i oktober, november. Vitlöken har jag redan satt och tas upp nån gång i augusti-september och räcker sedan hela året. Det börjar löna sig att odla.

Av Pink Ozzy - 14 november 2023 10:30

Ja den såg jag inte komma. David Batra som julvärd. Ja, jag säger inte emot. Är väl inget fan av Batra, men han kan säkert om han vill vara lugn och saklig. Men frågan är om han är kristen. Är han inte det kanske det är helt fel val.
Å andra sidan är det ju bara några få 5-minuterspass. Man kan ju alltid gå på dass om man kl 15 märker att han inte är då bra som man hoppats.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards