Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 11 november 2023

Av Pink Ozzy - 11 november 2023 14:29

Eva Busch ställer till det med jämna mellanrum. Nu senast hennes sjuka uttalanden om socialdemokraterna där inte en stavelse var sant.
Men få får hon bita i det sura äpplet. Det innebär att kristdemokraterna nu vill göraett stort antal familjepolitiska ändringar so kommerxatt kosta 15 miljarder. Har inte Ebba hört att det går rätt dåligt för Sverige just nu? Bör man inte ta det lite lugnt med utgifterna tills det blir bättre tider? Men Ebba gör tvärt emot vad Magdalena Andersson gjorde under sin tid, d v s betala av skulder. Nu går Ebba fram och lånar pengar igen så vi får betala rira lån igen. Allt för att hon och partiet ska får ett bättre anseende.
Men nej lilla Ebba. Ditt förtroendekapital är förbrukat. Det hjälper inte med att smöra för barnfamiljer nu. Du har retat upp dom för mycket.
Dessutom är det inte bara barnfamiljer som behöver mer pengar. Pensionärer har det också väldigt knapert. Ska dom få mer pengar nästa gång du gör bort dig kapitalt?
Och hur var det inom Tidögänget? Skulle inte glerbarnstillägget försvinna? Nu, knappt 1 år senare tycks ni ha gott om pengar igen. Hur ska ni ha det egetligen? Verkar vara lite panik inom Kd.

Av Pink Ozzy - 11 november 2023 07:45

I januari förra året fick polisen tag i den s k Swishlistan. En lista med en lång rad av män, allt ifrån de person jag beskrev tidigare och som står kungen nära till styrelseproffs, elitidrottare ner till vanligt folk.
Att ha en preskriptionstid för dessa äckel är helt fel. Lika fel som att den s k nöjesprofilen får den löjligt lilla boten på 18000 kr.
Totalt finns 2500 namn på denna lista. Av någon underlig hake i historien tycks det som om rättegångarna fördröjs. Varför finns det ingen klar straffskala så blev det ju betydligt enklare för alla parter. I denna skala bör det ingå ett högre straff än 18.000 kr.
Har man knullat runt eller inte? Har man det och killen godtar straffskalan så är det bara till att skriva på och så är rättegången över. Men som lägst när alla få minst 1 månads fängelse och 25.000 kr i böter. Sedan kan det bli extra påföljder om man t ex utövat våld eller förnedrande sex. Och då kan man plussa på fängelsetiden och bötessumman till upp till 6 månader och 75.000 kr. Men detta är mina förslag och än så länge ingen lag, tyvärr. Men nån gång måste dessa äckel straffas märkbart.

Av Pink Ozzy - 11 november 2023 06:49

Konstigt!
Jag har under ca 10-15 år sovit utmärkt. Men denna natt vaknade jag redan vi 4-snåret och kunde somna om så jag gick upp kring 5. Nu är det svårt att vara tyst ti?l frun vaknar. Jag kan ju inte väcka henne eftersom jag inte vet om hon sov eller inte direkt som hon la sig. Ofta är hon vaken till 1 eller 2.
Så det blir ti?l att vila lite i vardagsrummet så länge.

Av Pink Ozzy - 11 november 2023 06:43

Polisen söker men ljus och lykta efter en horbock som sägs bomi en av hovets fastigheter och är inblandat i sexköp på en thaisalong. Nu är det så "fiffigt" ordnat att preskriptionstiden bara sträcker sig till söndag, sen är han "fri" och kan inte åtalas mer. Bara det får mig att gå i taket. D v s en närstående till kungen får knulla runt utan påföljd om han håller sig undan till söndag. Och att han överhuvudtaget kommer på tanken att leta upp din thailändska för lite sex.
Trots att en massa folk förekommer i sk sexköp så fortsätter det och gärna i och kring kungens kretsar. Lite märkligt också att det kommer fram bara dagar innan preskriptionstiden går ut. Misstänker att inte allt för många poliser är utkommenderade för att leta efter aset.
Nej, har man begått ett sådant brått bör inga preskriptionstider finnas. Lever han 50 år till så har han dras med tanken att han kan bli gripen när som helst.
Kvinnan som ställt upp på hans önskningar måste ju leva resten av sitt liv med traumat att behöva göra vad denne kunglige vän vi?le att hon gjorde med hans lilla illaluktande kuk.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards