Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 29 november 2023

Av Pink Ozzy - 29 november 2023 22:45

För 1 eller 2 dagar sedan berättade jag lite om hur jag hade det när jag var liten. Jag har ändrat en del och tänkte att du kanske vill läsa det igen


Av Pink Ozzy - 29 november 2023 22:27

Jag älskar OS och har sett i stort sätt alla sedan 1964. Men jag vill inte att Sverige ska ha spelen nångång.
Det är så här. Inga vinter-OS har någonsin gått med vinst och då hjälper det inte att man från svenskt håll skriker att de minsann ska visa alla att det hår
Det är Bullshit. Ginns väl inte en arena i detta land dom gått ihop dom senaste 50 åren. Det låter alltid då gift och svenska det skjutas till (skatte)pengar. Varenda gång. Nu är är vi dessutom i en lågkonjunktur. Fan vet hur länge de håller på.
Och dessutom blir det inga svenska spel när Baltländerna ska vara med, vilket i sig var en bra idé. Men vem bekostar deras eventuella förlust. Och vad kostar säkerheten? Och hur många turister kommer mitt i vintern till slaskiga Stockholm.
Nej, det skulle inte blivit en stor fest till OS, det hade blivit en parodi.
Grattis Paris !

Av Pink Ozzy - 29 november 2023 10:44

Oj, nu satte väl en och annan kaffet i halsen. Jag menar självklart inte att de sociala medierna bör stoppas för alla utom bara för politikerna. Att politikerna bråkar och/eller ger uttryck för sina politiska frågor via de sociala medierna borde förbjudas.
Det är rena lekstugan och långt ifrån alla bemästrar den konsten. Därför bör man enas om ett totalstopp och att dessa frågor tas som de gjort innan X, Facebook och andra medier. Ett alternativ skulle jsnske kunna vara en helt ren social plattform för att partier.
Men som det är nu liknar det mest en sandlåda och lekstuga.

Av Pink Ozzy - 29 november 2023 10:35

Det är på gång. Det tisslas och tasslas men ingen säger något rätt ut. Den svenska strejkrätten är nästintill helig.
Då kommer en amerikansk miljardär och tror att han får göra som han vill och regeringen är på väg att hjälpa honom genom att ändra i lagtexten. Nåja, mågon snabb hjälp lär han inte få. SD har inte bestämt sig. Att stödja Tidöpartierna vore qtt svika arbetarna där han redan har många röster. Att stödja arbetarna är att gå emot Tidöpartierna. En knepig sits för Åkesson.
Men det ör troligen inget som sker inom det märmaste året. Frågan är känslig, mycket känslig. Det kan t o m vara så att regeringen skulle kunna falla på den frågan.
Och jag håller. Frågor på arbetsmarknaden skall avgöras av arbetsmarknadens parter och inte av regeringen. Undantaget är syrener som är direkt samhällsfarliga
Så rör inte strejkrätten Åkesson, Kristersson och ni andra i det blåbruna gänget.

Av Pink Ozzy - 29 november 2023 09:39

Nu är det fantastiskt ute. Solen skiner, det är vindstilla och snövitt ute. Vad mer jag vi begära? Det skulle väl vara att detkom några cm ny snö med några dagars mellanrum så att inte snön som ligger blir grå. Den kan väl gå ligga över nyårsafton. Sen spelar det igen roll även om det är finare med en vit vinter än en slaskgrå.

Av Pink Ozzy - 29 november 2023 09:34

Vi har nu hamnat i en recession, vilket kan leda till omfattande arbetslöshet. Detta hade kunnat förhindras om vi hade haft en regering som hade ägnat sig mer åt inrikespolitik i s f Natofrågor, att inte låta folk bränna koraner samt göravettiga och genomtänkta uttalanden.
Det låter kanske banalt men man måste sopa tent framför den egna dörren först. Tänk så många mantimmar dagar och veckor som lagts ner på Natofrågan och vilken negativ syn andra länder fått på Sverige. Vi hade också fått ett betydligt högre anseende i omvärlden om vi satt ner foten angående koranbränningar och totalförbjudit den redan efter första bränningen. Men nu ansåg man att det skulle ge extrapoäng i nästa val. Och tänk om Kristersson m fl uttalat sig klarare, tydligare och utan fel. Då hade inte arabvärlden haft något att klaga över.
Istället hade man kunnat arbeta mer effektivt med att lösa inrikespolitiska frågor.
Men nu är det som det är och vi sitter i skiten både med ökade priser, sämre export och ett betydligt sämre anseende i omvärlden. Något som nu regeringen Kristersson får arbeta med under de närmaste 3 åren till att börja med. Och hur hade det sett ut om sossarna följt Kristerssons uppmaning att köpa i s f att betala av på statsskulden. Kristersson får väl tacka Andersson vid något tillfälle för att hon gjorde som hon gjorde. Annars hade de brunblå haft det betydligt knepigare nu

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards