Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 23 november 2023

Av Pink Ozzy - 23 november 2023 17:11

Ska man inte få göra nånting mer i Sverige? Här känner den utmärkta artisten Marianne Mörck på William Nylanders muskler och så blir hon anklagad för att vara sexistisk.  Grabben är inte minderårig och hade kunnat säga ifrån om han velat. Jag har också nån gång i livet känt på någon mans muskler utan att ha blivit kallad sexistik eller bög. Det finns alltis dom som har sån avundsjuka så det finns inte. 

Marianne, kläm på du. Jag såg dig för något år sedan i en mycket fin monolog. Hade jag vetat det jag vet nu hade jag garanterat gått upp på scenen och klämt lite på dina armmuskler bara för att se reaktionen på de som tittade. För övrigt är du ju en fantastik aktris och artist. Hur man kan kalla dig för sexistisk är ju bara så dumt det kan bli. Så kläm på du Marianne

Av Pink Ozzy - 23 november 2023 15:29

Här har du alla idrottare du kan rösta på i Jerringpriset. Har du någon klar favorit? Jag tyckte jag hade Duplantis, men det finns fler.
Fotbollslandslaget för damer tog brons. Inte illa. Isabelle Haak var fantastisk i dom matcher man fick se på TV. Sen har vi ju grabbarna i beachvolleyboll. Helt fantastiska att ha den konditionen och styrkan som krävs. Erik Karlsson är en av NHLs bästa spelare. Sandra Näslund som jagtror vann varje race förra vintern. Sara Sjöström är ju alltid med när det gäller. Bjässe Daniel Stål som slår till när det som mest behövs.
Men hag tror att Beachvolleybollen eller Skicross tar hem det i år. Men visst, Duplantis skuggaralltid och hästfolket ringer upp hela månadslönen för att hästarna ska komma först. Så vi får väl se.

Ebba Andersson Längdskidor

Armand Duplantis Friidrott

Damlandslaget Fotboll

Isabelle Haak Volleyboll

Jonatan Hellvig & David Åhman
Beachvolleyboll

Erik Karlsson Ishockey

Victor Lindgren Skyttesport

Sandra Näslund Skicross

Sarah Sjöström Simning

Daniel Ståhl Friidrott

Ebba Årsjö Alpint

Hanna Öberg Skidskytte

Av Pink Ozzy - 23 november 2023 10:55

Idag var det första gången på evigheter som jag mådde skapligt i ryggen . Men det har redan gått över. Nu är allt som vanligt igen.
Ryggen från ländryggen till huvudet är värst just nu. Däremot har blåsan lugnat ner sig, men det kanske beror på att jag dricker ytterst lite. Idag far det hittills blivit ett glas proviva och 2 koppar te. Det är ju inte så mycket. Men jag håll igen för att slippa springa på toa hela tiden.
Ha en bra dag alla läsare.

Av Pink Ozzy - 23 november 2023 10:49

Just nu har ultrahögern medvind . De vann sina val i Holland och Argentina och styr i bl a Ungern. I Sverige går de också upp. Men det tar ett tag innan folk förstår att de blivit blåsta. Först då kommer magplasket. Innan dess hinner de dock förstöra så mycket för så många.
Men desto sämre det går i ett land desto bättre går det för dessa ytterlighetspartier.
Att inte folk har lärt sig av andra världskriget? Speciellt Tysklands östra del, Polen och Ungern borde väl ha begripit något.
Ja, det hela är sorgligt och tragiskt hur kort minne människan har.

Av Pink Ozzy - 23 november 2023 10:24

Redan nu letar Sverigedemokraterna nya väljare till nästa val.
Eller vad sägs om statslöshet, fotboja mm
Vore det inte bättre om man först kollade upp det lagliga i det hela? Jag tror nämligen att deras förslag inte är lagliga i nuläget och skulle de vara det så är inte alla genomförbar.
Om vi tar det där med att ta bort uppehållstillståndet. Ok, det är teorin genomförbar men vart ska man skicka de som inte har ett uppehållstillstånd? De har ju ofta kastat sina pass för att dölja sin nationalitet. Och finns det en nationalitet så måste man först kolla om landet tar emot personen. Och om landet tar emot personen så frågorna sig vad dom händer i "hemlandet". Hen kanske blir mördat direkt. Så det är enormt många frågetecken som måste behandlas först och det tar år. Men visst, vi kan ju börja med dom där nationalitet mm är helt säkert.
Sen har vi fotboja. I teorin en bra idé. Men att höja strömstyrkan ju närmare offret man kommer är nog inte överensstämmande med lagen även om jag tycker att tanken kittlar.
Nej, jag tycker SD och andra partier ska sluta med lagfläsket om de inte i samma mening kan tala om hur detta ska kunna genomföras. För betänk att SD nog har de minst skolade och självtänkande väljare av alla partier.
Det ska också informeras om de eventuellt ändrade lagarna så ingen kan säga att "det visste jag inte".
Så vi går väl se var dessa 2 förslag hamnar i slutändan.


Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards