Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 25 november 2023

Av Pink Ozzy - 25 november 2023 10:25

Om man prenumererar på Arcy får man samtidigt bl a Expressen i naturligt utseende. Lite jobbigt att förstora och flytta hit och dit i en mobil, men det funkar. Enklare i en dator.
Vill du dessutom få dig en rolig stund alternativt bli förbannad så ska du använda uppläsningen.
Tillhör du dom stackarna som är beroende av uppläsning så skulle i varje fall jag bli förbannad.
En amerikansk röst läser utan betoning bokstav för bokstav texten rakt upp och ner. Rena katastrofen.
Kan du däremot läsa och lyssna samtidigt så kan du inte låta bli att skratta åt hur en tidning kan göra bort sig. För den uppläsnigen är rena skämtet.

Av Pink Ozzy - 25 november 2023 09:40

Nu funderar man inom EU att alla veteranbilar ska skrotas. Vansinne, totalt vansinne. Jag har inte läst anledningen, men det spelar ingen roll, det är vansinne.
Jag har aldrig haft en veteranbil, men älskar att titta på dom när nan ser någon på sommaren. Jag tror att de flesta är bättre skötta än vardsgsbilen.
Ta min 3-årig. Jag tvättar den nån enstaka gång och betalarför servicen, men det är i stort sätt allt.
De som har en veteranbil putsar på den, lagar, den, sköter om den som ett barn.
Att skrota dom är nästan som att skrota et världsarv.
Visst, det finns en del rishögar som man kan skrota, men det är inte många.
Nej, behåll alla fina gamla bilar och skit i EU.

Av Pink Ozzy - 25 november 2023 09:29

Idag ska det bli en spännande dag. Jag ska på teater idag. Eller kanske inte teater direkt utan mer uppträdande av 2 av Sveriges mest framstående artister. Det ena en sångfågel och det andra en total idiot. Nu får du gissa.
Det va egentligen inte min tanke att åka. Två av mina döttrar ska åka fick jag reda på. En av dom bor väldigt nära mig och har varit sjukskriven för kl a migrän och utbrändhet i över 2 år. Hon hade tänkt att ta tåget och sova över där. Det tyckte jag var en dålig idé eftersom jag tror att hon får migrän då. Så jag köpte mig en biljett och tar med henne i bilen. Och DÅ...
....ska hag träffa en jobbarkompis som jag nog inte sett på nästan 15 år. Han och jag ska ut och äta innan jag går till teatern. Så vi lär nog ha mycket att tala om under middagen.
Tänkte dock ta en sväng på stan först så det gäller att stoppa i och även ta med mig värktabletter.
Det värsta är väl att jag blir trötta dom så det gäller att hålla sig vaken under hemfärden som tar över timmen. Blir et halt kanske 1,5 timmar mitt i natten.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards