Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 24 november 2023

Av Pink Ozzy - 24 november 2023 19:43

Matchen mellan de allsvenska lagen SSK - DIF fick utrymmas av polisen eftersom några rötägg eldade med pyrotekniska pjäser av något slag. Polisen ville visa att det räcker nu och att det nu kan bli fler tömningar framöver om rötäggen fortsätter att förstöra matcher.
Bra, tack, äntligen, skulle jag vilja säga till polisen .
Vi får hoppas att poletten förr ner nu.
Synd bara för alla 95% som var där för att se på matchen och ha kul.

Av Pink Ozzy - 24 november 2023 16:48

Här går Ulf Kristersson iti Göteborg och råka
säga fel. Det i sin tur översattes fel. Och börjar cirkusen. Värst går Kristersson själv ut och kräver att översättningarna stoppas eftersom det är desinformation!
Men snälla Kristersson, hur många gånger har du desinformerat dina väljare och det svenska folket för att skaffa dig flera röster.
Jag tror att Kristersson ska tala tyst om när det gäller desinformation. Lögnare.

Av Pink Ozzy - 24 november 2023 12:52

Sitter just nu och tittar på det fantastiska spelet Curling. På något sätt har Curling fått för lite plats i media inom de stora spelen som EM och VM som bevakas skapligt sv SVT med 2 fantastiska personer som refererar och vet vad de talar om.
Curling måste man förstå först. Tänk dig att du ska träffa en fluga med en 24 kg tung rund klump på 35 meters avstånd. Gör du inte det är det körd.
Det är hastighet, curl och riktning som är några punkter att tänka på. Det här tillhör spelen där man måste tänka i flera steg. De som går att jämföra med är väl Snooker, trevallarscarambole och kanske något spel till.
Det här är så fantastisk så man bara baxnar när de sätter stenen perfekt. Det är många gånger man undrar hur det går till.
En viktig sak till. Om du aldrig gått på en curlingis så kommer du garanterad att ramla. Har du aldrig hållit i en sten är det i stort sätt omöjligt att du ens hamnar i nuet med 1 sten om du har 10 försök. Det ger lite kunskapnom spelet svårighet. Jag skulle gärna vilja prova, men har aldrig gjort det, tyvärr.

Av Pink Ozzy - 24 november 2023 09:05

Det fanns rn gång ett parti som hette Ny Demokrati och leddes av greve Ian Wachtmeister och musikdirektören Bert Karlsson. De gadeite planerat något långsiktigt och avgick efter några år och partiet övertogs av ett gäng klåpare som såg till att partiet till slut upplöstes.
Då dök ett nytt högerpopulistiskt parti upp, Sverigedemokraterna. De har blivitbwtydligt större, men så kommer fallet också att bli högre.
Just nu tycks det vara stort rabalder mellan
" de fyras gäng ", Jimmie Åkesson, Björn Söder, Rickard Jomshof och Matthias Karlsson.
Jimmie Åkesson tycks vara den ende som är kvar av gänget. Björn Söder avtackades inom kort och de övriga varken talar eller skriver till varandra längre.
Så när Åkesson börjar tröttna kommer det att bli en maktstrid i partiet som gör att det sakta faller sönder och om 2-3 val förhoppningsvis försvinner ur riksdagen. Den som lever får se.

Av Pink Ozzy - 24 november 2023 08:47

Ha,ha,ha, så fel men rätt det blev. Frra veckan gick Elgiganten m fl ut med black week och black friday så jag köpte en nedsatt stol . Tänkte att det var bättre att köpa den på onsdag kväll än på fredag. Men idag visar det sig att black friday inte var förra veckan utan idag.
Men det spelar ju ingen roll. Stolen hade de satt ned redan förra vecka så jag slipper ju trängas idag.
Å andra sidan var det så att jag beställde den redan förra måndagen senare på dagen stod det på deras hemsida att den kommer att ingå i black fridaykampanjen så jag avbeställde den snabbt och beställde den igen på torsdag till nästan halva priset. 1400 kr billigare var ju inte fel, men jag hade köpt den ändå. Så egentligen gick jag ju inte på reklamen.
Jag brukar inte och kommer inte idag heller att åka ut till några affärer. Bättre de behöll jämna låga priser hela tiden. Men man ser vilka marginaler dom har på varorna.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards