Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 27 november 2023

Av Pink Ozzy - 27 november 2023 12:23

Ibland skäms jag när jag går tillbaka och läser min blogg. Alltid hittar jag stavfel eller ihopsatta ord när de inte ska vars det. Men jag har inte dyslexi utan för tjocka fingrar. 

Ett A blir oftast s eller y. Ett b blir oftast ett n, j eller v. Många gånger kommer det ett v eller b istället för ett mellanslag. 

Eftersom jag håller på med  mycket samtidigt kan det bara på detta lilla stycke bli drygt 10 olika fel. Jag försöker att korrekturläsa, men det blir oftast inte av. Ursäkta mig så mycket. Hoppas ni gärna läser min blogg trots allt.

Av Pink Ozzy - 27 november 2023 10:18

Jag har en speciell sjukdom och måste därför åka till ett sjukhus jag normalt inte tillhör. Det ställer till det ordentligt. Det mesta måste ske med vanlig snigelpost. Det ena sjukhuset får inte läsa min journal och vise versa även om jagger dom tillstånd.
Detta måste kosta massor av pengar so istället skulle kunna gå till att skaffa fler sjuksköterskor och läkare. Nej, istället skall det skrivas och skickas en massa brev som inte ens får gå via email p g a sekretessen.
Detta totala vansinne gör att jag som patient kommer i kläm och måste utföra en del samtal som annars sjukhusen skulle kunna ordna bara genom att läsa journalen.
När ska detta elände upphöra? När ska någon säga stopp och ändra på det hela. Sitter jag på det ena sjukhuset måste väl jag kunna ge mitt medgivande. Det kan ju finnas viktig information som nu inte bägge sjukhus vet om.
Nej, kan inte nån sätta ner foten? Eller är alla så rädda om just sitt jobb att de inte vågar stoppa det hela?

Av Pink Ozzy - 27 november 2023 10:05

Läser i Expressen om en undersökning angående väljarnas förtroenden. Jag gillar statistik och satte mig in lite i siffrorna. Man har lagt väljarna i 2 grupper. De röda och de blå samt egna väljare.
Så här ligger det tydligen till.
Av de röda är det 82% som ha förtroende för Magdalena Andersson men bara 1% som gillar Ebba Busch.
67% av de blå har förtroende för Ulf Kristersson.
Om man bara tittar kring de egna väljarna så har Magdalena Andersson 89% som har förtroende för henne. Av Ulf Kristersson moderater är det bara 80% som har förtroende för honom medan det tyvärr är 91% som har förtroende för Jimmie Åkesson.
Och för att återgå till Ebba Busch så är det bara 44% av de blå som har förtroende för henne medan 84% av de blåa väljarna som har förtroende för henne.
Sammanfattningsvis kan vi väl säga att Kristersson inte är någon landsfader direkt. Bara 67% av alla blåbruna väljare har förtroende för Kristersson och 4% av de röda. Totalt sätt en katastrofal siffra. Räknar man hela väljarkåren ligger han ju bara kring 30%. Om man är statsminister och hade det förtroendet kanske man bör avgå som statsminister.
Tittar man däremot på Magdalena Andersson så är det 89% ave röda som gar förtroende för henne och 19% av de blåbruna. Innebär att hon i varje fall ligger över 50% totalt sätta väljarna.
Ja man kan utläsa en massa ur statistik, men jag nöjer mig här innan det blir allt för trist. Det denna statistik visar är dock helt klart att vi har fel statsminister.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards