Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 19 november 2023

Av Pink Ozzy - 19 november 2023 13:11

Är du som jag? D v s att du sitter framför TVn och hejar och skriker.
Fotboll:
Men passa då. Han är ju fri. Skjuuuut. Vilken sopa.
Ishockey:
Ungefär som fotboll
Curling:
Sikta mot den röda stenen. Lite till, lite till, liiiite till. Nu måste han curla in från vänster

Och så håller det på. Sport för sport så vet vi i soffan precis hur de EGENTLIGEN SKA spela. Varför hör de det inte då.

Av Pink Ozzy - 19 november 2023 11:33

Läser just Voyager 1 och 2. Det är2 sonder som sköts upp 1977. Till vilken nytta kan jag tycka. Att i dagsläge skicka en instruktion till någon av dom tar tar drygt 22 timmar. Vill man också ha svar tar det dryga 22 timmar till.
Nu har i varje fall Voyager 1 passerat det mest intressanta kring jord och sol och är på väg till det innersta av Oorts moln . Snart ger den ifrånsig sin sista signal, me fortsätter sin färd mot nästa stjärna som heter AC+79 3888 som finns 17,5 ljusår från oss. Voyager beräknas komma fram om 40.000 år !!!!
Nu frågar jag mig varför? Innan dess har troligen allt liv på jorden utplånats eller så har de som lever då byggt betydligt snabbare farkoster som kommer att köra om Voyager 1 lång innan den når fram till stjärnan.
Nå, har du kommit på varför det läggs ner många miljarder för att kryssa runt i rymden? Eller låt mig fråga så här. Varför lägger man ner miljarder på onödiga raketuppskjutningar istället för att ge mat åt de fattiga på jorden? Eller för att utveckla maskiner och fabriker som kan tillverka näringsrik mat till alla fattiga.
Ta som exempel Elon Musk senaste skapelse som exploderade efter start och med den försvann några miljarder som absolut kunde ha gjort mer nytta på många andra platser på jorden.
Är det inte dags att sätta upp en avgift för att få skjuta upp en raket. Kostar den 10 miljarder ska 10 miljarder också sättas upp för att ge mat åt svältande människor. Vore inte det rättvis?

Av Pink Ozzy - 19 november 2023 09:25

Tyvärr har SR bestämt att lägga ner SöndagsMorgan i P4 efter 8 år. Ett av de få program vär att lyssna på. Detta är inte bara ett program man hör utan ett program man verkligen sitter ner och lyssnar på.
Det är rogivande en söndagsmorgon. De har alltid intressanta ämnen och roliga diskussioner. Att detta program försvinner är en stor miss av SR. Här har de verkligen en trogen publik långt fler än många andra program.
Tänk om och tänk rätt SR.
#söndagsmorgan #söndagsmorganip4 #sr #sverigesradio

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards