Var alltid ärlig mot dig själv och andra

Alla inlägg den 12 november 2023

Av Pink Ozzy - 12 november 2023 19:30

Fortfarande håller Sverige på med att försöka få vinter-OS. Vem tjänar på på det egentligen. Ja, någon enstaka idrottare som vinner ett guld tjänar kanske några på det. Jag tror dock, trots att motsatsen lovades, att svenska skattebetalare får betala det hela i slutändan.
Men det struntar regeringen i eftersom de troligen slipper stå för kalaset så. Det brukar ju vara det valvinnande laget som får stå för kulorna.
Jag är inte mot vare sig OS eller sport. Snarare tvärtom. Jag älskar nästan all sport. Men i detta fall vill jag inte bli blåst av det blåbruna laget. Men det känns som inte dessa optimister inte förstår sig på ekonomi .
Nåja, vi får väl hoppas vi slipper betala några miljarder ränta är efter år...

Av Pink Ozzy - 12 november 2023 09:10

Jaha, då var det ytterligare en kommersiell festdag. D v s endag som töretagen hittat på för att barn i alla åldrar ska köpa något för sina fäder. Alltför att tjäna pengar. Varför inte bara krama om pappa nån gång när man ser honom och säga "Jag älskar dig pappa ". Det är mer värd att höra än att få några blommor som ändå kastas om några dagar. Har ni funderat på det nån gång. Jag tror inte så många pappor egentligen bryr sig om fars dag, men att bara få en kram ibland och orden jag äskar dig får vilket pappahjärta som helst att smälta.

Presentation


Den här bloggen består av en salig blandning av humor och allvar.
GLÖM INTE ATT SKRIV I MIN GÄSTBOK, TACK!
Dina kommentarer kan också bidra till nya uppslag.

Omröstning

Gillar du vintern?
 Nej, jag hatar skiten
 Ja, jag älskar vinter och snö
 Ja, om det finns lite snö
 Ja, om det finns mycket snö
 Jag åker till värmen över vintern
 Jag är glad att vi har 4 årstider

Fråga mig

6 besvarade frågor

Min gästbok

Senaste inläggen

Arkiv

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards